• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024

هیات رییسه فراکسیون رهروان ولایت خواهان ابقای وزیر علوم شد

  • 28 مرداد 1393 - 0:05
هیات رییسه فراکسیون رهروان ولایت خواهان ابقای وزیر علوم شد

سخنگوی فراکسیون رهروان ولایت مجلس شورای اسلامی گفت: قریب به اتفاق اعضای هیات رییسه فراکسیون خواهان ابقای وزیر علوم هستند که این موضوع در راستای تفاهم و تعامل بین مجلس و دولت مبنی بر فرمایشات رهبر معظم انقلاب است.

 «صفر نعیمی رز» روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی ایرنا اظهار کرد: رضا فرجی دانا وزیر علوم، تحقیقات و فناوری سه شنبه در نشست این فراکسیون حضور می یابد تا نظر نهایی فراکسیون درباره رد یا تأیید استیضاح مشخص شود.

نعیمی رز افزود: این نشست فردا ساعت ۷ صبح و قبل از آغاز جلسه علنی مجلس شورای اسلامی برگزار می شود.

نماینده مردم آستارا در مجلس خاطر نشان کرد: در جلسه فردا، نظر نهایی اعضای فراکسیون رهروان ولایت مجلس درباره رد یا تایید استیضاح فرجی دانا مشخص می شود.

سخنگوی فراکسیون رهروان ولایت خاطر نشان کرد: قریب به اتفاق اعضای هیات رییسه فراکسیون خواهان ابقای وزیر علوم هستند که این موضوع در راستای تفاهم و تعامل بین مجلس و دولت مبنی بر فرمایشات رهبر معظم انقلاب است.

این نماینده مجلس نهم تاکید کرد: همچنین در آستانه بازگشایی مدارس و دانشگاه ها هستیم و چنانچه وزیر علوم تغییر کند، دانشگاه ها با آسیب مواجه می شوند.

معاون نظارت و هماهنگی معاونت پارلمانی ریاست جمهوری نیز امروز (دوشنبه) در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا اعلام کرد که جلسه استیضاح رضا فرجی دانا وزیر علوم، تحقیقات و فناوری روز چهارشنبه (۲۹ مرداد ماه جاری ) در مجلس شورای اسلامی برگزار می شود و این زمان قطعی است.

«مجید نصیر پورسردهایی» افزود: هنوز همراهان وزیر علوم در جلسه استیضاح مشخص نشده اند.

وی همچنین نامه رضا فرجی دانا وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به «علی لاریجانی» رییس مجلس را در مورد جلسه استیضاح تایید کرد و گفت: در این نامه آقای فرجی دانا از رییس مجلس خواسته است که مصادیق موارد استیضاح مشخص بوده تا امکان پاسخگویی راحت تر باشد.

پروژه استیضاح رضا فرجی دانا از دی ماه سال گذشته از سوی مخالفان دولت تدبیر و امید کلید خورد و سرانجام این تقاضای استیضاح با ۵۱ امضا و در چهار محور روز چهارشنبه ۲۲ مرداد ماه در مجلس شورای اسلامی اعلام وصول شد.

طراحان استیضاح فرجی دانا معتقدند شیوه مدیریت فرجی دانا خلاف مصالح کشور است و این شیوه مانع رشد تولید علم در کشور و موجب قرار گرفتن دانشگاه ها در مسیر تندروی و افراط که با شعارهای دولت یازدهم هم تعارض دارد، می شود.

این درحالی است که بسیاری از نمایندگان مجلس و صاحبنظران سیاسی و استادان دانشگاهها، این اقدام را حرکتی شتابزده و سیاسی می دانند و معتقدند که فرجی دانا در طول یکسال گذشته عملکرد خوبی در وزارت علوم داشته و آرامش و نشاط در دانشگاهای کشور حاکم شده است.

رضا فرجی دانا دومین وزیر پیشنهادی دولت تدبیرو امید پس از جعفر میلی منفرد است که مهرماه ۹۳ سکان وزارت علوم را با کسب ۱۵۹ رأی موافق، ۷۰ رأی مخالف و ۳۲ رأی ممتنع، از مجموع ۲۲۱ رأی اخذ شده، بر عهده گرفت.

ثبت دیدگاه