• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024

دکتر حسینی، رئیس صدا و سیما می شود

  • 28 مرداد 1393 - 0:13
دکتر حسینی، رئیس صدا و سیما می شود

یک منبع آگاه در گفت‌و‌گو با فرهیختگان‌آنلاین تایید کرد: از مدتی قبل شایعاتی مبنی بر انتصاب سیدمحمد حسینی در سمت رییس سازمان صدا و سیما مطرح شده بود. با قوت گرفتن این شایعات و با توجه به مذاکرات صورت‌گرفته، آقای ضرغامی دو هفته قبل در جلسه‌ای با تعدادی از مدیرانش از آنها خداحافظی کرد.

وی افزود: خبرها حاکی از آن بود که ضرغامی قبل از پایان تابستان از صدا و سیما می‌رود اما این منبع آگاه اعلام کرد که با انتخاب قطعی سیدمحمد حسینی به عنوان گزینه ریاست سازمان، تودیع و معارفه او و ضرغامی آبان ماه صورت می‌گیرد.

حسینی در دوران وزارتش در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به‌عنوان فردی کم‌حاشیه نسبت به دیگر وزرای احمدی‌نژاد شناخته می‌شد. البته برخی خبرنگاران هنری و هنرمندان از او به عنوان وزیری بی اختیار یاد می‌کردند که در وزارت ارشاد تصمیم‌گیرنده نیست.

او اواخر کار دولت دهم با احمدی‌نژاد و جریان موسوم به انحرافی به مشکلاتی خورد که این مشکلات تا احتمال برکناری وزیر پیش رفت اما این اتفاق نیفتاد و حسینی تا پایان دولت دهم به کارش ادامه داد. علت این اختلافات برخی اظهار نظرات او درباره مشکلات فرهنگی کشور و همچنین نارضایتی اطرافیان احمدی‌نژاد از انتصاب علی‌اصغر پورمحمدی به عنوان قائم مقام وزیر بود.

حالا یار پیشین احمدی‌نژاد از آبان امسال سکان تنها رسانه تصویری داخل کشور را به عهده می‌گیرد. او البته پس از روی کار آمدن دولت حسن روحانی در جلسات حلقه یاران احمدی‌نژاد حضور داشت و گفته می‌شد که یکی از کاندیداهای این جریان برای انتخابات مجلس آینده است.

ضرغامی که اکنون ریاست سازمان صداوسیما را بر عهده دارد در نکاتی با محمد حسینی مشترک است. اولین اشتراک آنها به فعالیت‌هایشان در صداوسیما مربوط است بدین نحو که عزت‌الله ضرغامی پیش از جلوس بر کرسی ریاست، معاونت امور سینمایی وزارت ارشاد و همچنین معاونت صداوسیما در امور استان‌ها و حقوقی و امور مجلس را عهده دار بوده و محمد حسینی هم در رزومه خود معاونت صداوسیما و ریاست حوزه ریاست را دارد. با حضور احتمالی در صداوسیما این انتظار از حسینی می‌رود که به اصلاح برخی امور در رسانه ملی اهتمام بورزد.

ثبت دیدگاه