• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024

آیت الله هاشمی رفسنجانی :باید با ادبیات جوانان با آنان صحبت کرد

  • 17 مهر 1393 - 0:02
آیت الله هاشمی رفسنجانی :باید با ادبیات جوانان با آنان صحبت کرد

آیت الله هاشمی رفسنجانی صبح امروز در دیدار جمعی از مسؤولین معاونت ساماندهی امور جوانان در وزارت ورزش و جوانان ضمن تاکید بر اینکه ” باید با ادبیات جوانان با آنان صحبت کرد”، تاکید کرد: نکات مثبت ابزار اطلاع‌رسانی باعث رشد و توسعه دانش‌ها می‌شود که در هر حالتی بر جهل مقدم است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در این دیدار با تأکید بر اهمیت نقش و جایگاه جوانان در جوامع، گفت: جوانان شاداب، خانواده‌ها و جامعه را با نشاط و برای آینده‌نگری امیدوار می‌کنند.

ایشان آزادی و محدودیت را دو اصطلاح مهم و ضروری برای مطالعه مسایل جوانان توصیف کرد و گفت: افراط و تفریط در هر دو موضوع، مطالعات را از مسیر درست منحرف می‌نماید و به تبع آن جوانان به جای میدان‌داری منطقی، منزوی می‌شوند.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با تأکید بر اهمیت برنامه‌ریزی برای امور جوانان در ایران، اظهار داشت: در عصر انفجار اطلاعات، ابزار اطلاع‌رسانی به شکل گسترده در دسترس همگان است و هیچ‌کس نمی‌تواند جلوی رشد علم و تکنولوژی را بگیرد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با اشاره به تصویب منشور جوانان در سال‌های پس از جنگ، تصریح کرد: بازنگری آن با توجه به مقتضیات زمان از ضرورت‌هاست که امیدواریم کارشناسان، چراغی مناسب برای تصمیم‌گیری و ارائه راهکارها تدوین نمایند.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی توجه به امور روان‌شناسی در مطالعات مربوط به جوانان را ضروری دانست و گفت: باید با ادبیات جوانان با آنان صحبت کرد، چون جوانان سرشار از عقل و احساس هستند.

ایشان استفاده از تجربیات موفق دیگر کشورها در هر موضوعی را متناسب با شیوه درست مدیریت خواند و گفت: عواطف و احساسات در وجود انسان‌هاست که باید در مسیر خوبی‌ها فردی و اجتماعی جهت داده شود.

ثبت دیدگاه