• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024

آیت‌الله سید احمد خاتمی:باید بین سلایق مختلف آشتی ایجاد شود

  • 22 آذر 1393 - 0:05
آیت‌الله سید احمد خاتمی:باید بین سلایق مختلف آشتی ایجاد شود

خطیب این هفته نماز جمعه تهران بر ضرورت ایجاد آشتی بین سلایق مختلف درون نظام تاکید کرد.
به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، آیت‌الله سید احمد خاتمی در خطبه های این هفته نماز جمعه تهران با توجه به اهمیت ایجاد آشتی در جامعه گفت: یکی از ابعاد آشتی ، ایجاد آشتی بین سلیقه های سیاسی است . ما دو نوع اختلاف سلیقه داریم؛ یکی اختلاف سلیقه در داخل نظام و بین کسانی است که اصول را قبول دارند و دیگری اختلاف سلیقه با کسانی است که خارج از نظام هستند که البته من با گروه اخیر بحثی ندارم اما باید بین کسانی که داخل نظام هستند آشتی ایجاد شود و اگر اختلاف سلیقه ای وجود دارد طوری نشود که این اختلافات ها به جدایی بیانجامد یا به وحدت جامعه ضربه بزند.
وی ادامه داد: در ۳۷ سالی که از انقلاب می گذارد همیشه سلایقی مطرح بوده و هیچ سلیقه ای نیز حذف کردنی نیست. در این رابطه باید توجه داشت که اصول غیرقابل تغییر است اما سلیقه ها وحی منزل نیستند .
خطیب این هفته نماز جمعه تهران با بیان اینکه اختلاف سلیقه نباید عامل حذف فیزیکی شود افزود: این طور نباشد که یک سلیقه سر کار بیاید و تمام افراد سلیقه دیگر را جارو کند. این روش نادرستی است و متاسفانه در طول این ۳۷ سال وجود داشته است. در حالی که باید در این عرصه شایسته سالاری را مدنظر قرار داد.
وی با بیان اینکه باید بر محورهای مشترک تاکید کرد، گفت:‌ باتکیه بر محورهای مشترک می توان سلیقه ها را به هم نزدیک کرد. همچنین باید مراقب نفوذی ها یعنی کسانی که نانشان تفرقه است و از تفرقه لذت می برند، بود.
خاتمی گفت: در این زمینه باید توجه داشت کسانی که تریبون دارند باید مراقب حرفهایشان باشند و هر کس نفوذ بیشتری دارد مسئولیت بیشتری نیز دارد.

ثبت دیدگاه