• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024

موسوی لاری: دیدار خاتمی و سوروس افسانه است

  • 30 دی 1393 - 0:01
موسوی لاری: دیدار خاتمی و سوروس افسانه است

موسوی لاری به روزنامه ایران گفت:

 *یک روزنامه افسانه ای راه انداخته و مدعی است آقای خاتمی با شخصی به نام جورج سوروس ملاقات کرده است. گویا سوروس مدرسه ای دارد که راجع به مسائل سیاسی تحقیق میکند و گفته میشود در پاره ای از انقلابهای رنگین هم حرفی برای گفتن داشته است اما دیدارش با آقای خاتمی افسانه، کذب و ساختگی است و همه کسانی که به نحوی در جریان امور هستند؛ آن را تکذیب کرده اند. خود جورج سوروس در رسانه ها گفته با خاتمی ملاقات نداشته؛ آقای خاتمی میگوید ملاقات نداشته؛ مسئولان دولت احمدی نژاد در دفتر نمایندگی ایران در نیویورک هم میگویند آقای خاتمی از اول تا آخر سفر با ما بود و با هیچ کس ملاقات نداشته است؛ ولی این افسانه ساختگی را در همه مواقع و مقاطع مطرح میکنند. برای اینکه از آب گل آلود ماهی بگیرد. چون چیز دیگری ندارند. اما این مسأله ممکن است برای عدهای ذهنیت ایجاد کرده و فرض کنند این دروغ، راست است. باید توسط خود آقای خاتمی و افرادی مثل خرازی که در جریان سفرها و دیدارهای آقای خاتمی بوده وهستند توضیح داده شود این ملاقات ادعایی کی بوده؟ کجا بوده؟ توسط چه کسی برنامه ریزی شده؟ چرا غیر از یک روزنامه کسی این حرف را نمیزند؟ چرا مقامات امنیتی چنین ادعایی ندارند؟ همه اینها باید توضیح داده شود.

*در ملاقات خیالی جورج سوروس و خاتمی فقط آنها مطلعند. نه سیستم اطلاعاتی و امنیتی در جریان است و نه دستگاه دیپلماسی و سیاست خارجی. ساختن افسانه جورج سوروس به خاطر این بود که نتوانستند نقطه ضعفی از آقای خاتمی پیدا کنند. مدیریت هشت ساله وی را به هر منصفی نشان بدهید تا با دولت هشت ساله احمدی نژاد مقایسه کند، نتیجه معلوم می شود. چشم بندی نیست.

*برخی بولتنهای سری که از سوی برخی نهادهای مذهبی یا سیاسی تنظیم و منتشر شده، ادعاهایی علیه مجمع روحانیون مبارز مطرح کرده که اصلاً وجود خارجی نداشته و ندارد. امکان اینکه مجمع روحانیون همه این ادعاها را ببیند و پاسخ بدهد نیز وجود ندارد. بنابراین ممکن است شش ماه از تهیه و ارسال این بولتن بگذرد تا اینکه یکی از اعضا به صورت تصادفی آن را دیده و از محتویات خلاف واقع علیه مجمع روحانیون مبارز با خبر شود. تا بخواهند به این ادعاها پاسخ بدهند، ذهنیتسازی شده است. این نقص کار ماست. اصلاحطلبان می باید با تماس و ارتباط هم با جریان رقیب و هم با بخشهایی از حاکمیت، تا جایی که مقدور است ذهنیتها را اصلاح کنند.

ثبت دیدگاه