• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024

وزیر ارتباطات: دولت موافق فیلترینگ نیست

  • 14 بهمن 1393 - 0:02

انتخاب: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: دولت تدبیر و امید، موافق فیلترینگ به این صورت نیست.

محمود واعظی دقایقی پیش در جمع خبرنگاران استان سمنان گفت: دولت یازدهم به هیچ وجه موافق فیلترشدن کلی سایت‌ها نیست.برنامه دولت تدبیر و امید در این خصوص ، فیلترینگ هوشمند است. فیلترینگ هوشمند به این معنی است که قسمت‌های غیراخلاقی و مجرمانه سایت‌ها از دسترس خارج می‌شود.

واعظی اظهار کرد: فیلترینگ هوشمند در راستای بومی‌سازی برنامه‌ها و شبکه‌های مجازی در دستور کار دولت یازدهم قرار گرفته است. دولت همواره استفاده از شبکه‌های اجتماعی بومی را به مردم پیشنهاد کرده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه تعدادی از این شبکه‌های بومی راه‌اندازی شده و در حال پیشرفت است، گفت: از شبکه‌های بومی راه‌اندازی شده استقبال خوبی به عمل آمده و امیدواریم مردم همانند گذشته در کنار دولت از بومی‌سازی حمایت کنند.

واعظی ادامه داد: دولت یازدهم با توجه به تهدیدهای فراوانی که در فضاهای مجازی خارجی برای کاربران ایرانی وجود دارد، استفاده از این شبکه‌های اجتماعی را به مردم توصیه نمی‌کند. هم‌زمان با رشد و توسعه در زمینه بومی‌سازی فضاهای مجازی بحث فیلترینگ هوشمند را نیز در دستور کار قرار دادیم تا فضای مجازی امنی را برای مردم فراهم کنیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار کرد: فیلترینگ هوشمند را با کمک دانشگاه‌های ممتاز کشور شروع کرده‌ایم و در حال پیشرفت در این زمینه هستیم. در زمینه فیلترینگ هوشمند هم از متخصصان داخلی و بومی استفاده کرده‌ایم تا از ظرفیت‌های جوان و بومی خود بیشترین استفاده را برده باشیم.

وی با اشاره به اینکه فیلترینگ هوشمند در سه فاز در حال عملی شدن و پیگیری است، افزود: فاز اول و آزمایشی این طرح تمام شده و وارد فاز دوم این طرح شده‌ایم. فاز سوم فیلترینگ هوشمند، شش ماه بعد از پایان فاز دوم این طرح اجرا می‌شود.

ثبت دیدگاه