• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024

علی یونسی: شادی یک مقام مسئول ایران از فوت شخص اول یک مملکت، به سود داعش و اسراییل است

  • 19 بهمن 1393 - 0:01
علی یونسی: شادی یک مقام مسئول ایران از فوت شخص اول یک مملکت، به سود داعش و اسراییل است

دستیار رییس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌ها گفت: اینکه شخص اول یک مملکت فوت کند و یک مقام مسئول کشورمان شادی نماید، این به منفعت مملکت نیست، این به سود داعش و اسراییل است.

 گفتنی است هفته قبل آیت‌الله جنتی، دبیر شورای نگهبان، فوت پادشاه عربستان را تبریک گفت.

به گزارش «انتخاب»، حجت‌الاسلام “علی یونسی” در جمع مردم شهرستان بوئین میاندشت گفت: آن کس که می‌گوید مردم حق انتخاب ندارند، او خودش حق انتخاب ندارد! خدا به هیچ کس این حق را نداده که بتواند مردم را از حقوقشان محروم کند. البته این نظر نادر یک روحانی است، ولی نظرش خلاف نظر امام، رهبری و قانون اساسی است.

او با بیان‌ این‌که ما باید دنیایمان را اصلاح کنیم تا آخرتمان نیز درست باشد، گفت: با یک دولت ضعیف، با یک سیستم فاسد، با مدیران فاسد، با شکم خالی و رنگ پریده، با اختلاس و رشوه چیزی جز بیکاری، طلاق، فقر و فحشا درست نمی‌شود.

یونسی گفت: این وظیفه دولت است که با کمک مردم دنیایشان را آباد کند، اما آباد کردن دنیا به این سادگی نیست، ابتدا باید زمینه را فراهم کرد. در درجه اول امنیت اقتصادی لازم است. باید امنیت اقتصادی باشد تا سرمایه گذار بیاید و باسرمایه گذاری خود رونق ایجاد کند. عده‌ای متاسفانه ترجیح می دهند مردم گرسنه باشند، بیکار باشند، اما فلان کارخانه ساخته نشود، زیرا از آن فرد سرمایه گذار خوششان نمی‌آید. ما باید همدیگر را تحمل نماییم تا بتوانیم مشکلات را حل کنیم.

یونسی همچنین به مذاکرات اشاره کرد و گفت: هدف اصلی دولت شکسته شدن تحریم است، زیرا ثروت شما در خارج کشور بلوکه شده است. دولت به دنبال این است که مردم را از فقر و بیکاری، آزاد کند.

دستیار ویژه رئیس جمهور همچنین گفت: کسانی در کشور هستند که فقط مصلحت خودشان را می‌بینند نه مصلحت مردم و نظام را، آنها به جای این که از دولت حمایت کنند مدام سعی می‌کنند تا مذاکرات به نتیجه نرسد. ما باید در داخل کشور با یکدیگر متحد باشیم و در خارج نیز روابط کشور را با دیگران اصلاح کنیم، البته این به معنای رابطه با اسراییل یا پذیرش آن نیست.

وی د:ر بخش دیگری از سخنانش گفت: در جمهوری اسلامی همواره دو جریان اصولگرا و اصلاح طلب وجود داشته‌اند که خطری برای نظام نبودند. خطر آن است که یک جریان سیاسی، جریان رقیب را حذف کند و دیگر رقابتی وجود نداشته باشد. خطر آن است که گروه‌ها و عناصر تندرو کار را به دست بگیرند. افراطیونی که هنرشان تبدیل رقابت به خصومت است.

یونسی گفت: اگر چنانچه یک جریان سیاسی به تنهایی بخواهد قدرت و حکومت را به دست گیرد، فساد می‌کند، اختلاس می‌کند و استبداد می‌ورزد، زیرا کسی نیست که بر آنان نظارت کند. همه مدیران احتیاج به نظارت دارند از بالاترین مقام دولتی تا مقامات محلی، این نظارت هم باید از جانب مردم باشد و هم از جانب احزاب و جریانات سیاسی. این یعنی امر به معروف. یعنی آنکه مردم حق کنترل، نظارت و اظهارنظر داشته باشند و هر جا خلاف و اشتباهی رخ داد اعلام کنند. البته نه آنکه کارشکنی، بحران سازی، دروغ پراکنی و خبرسازی کنند. باید نظارت و انتقاد کنند نه آنکه چوب لای چرخ دولت بگذارند که متاسفانه برخی گروه‌های افراطی و تندرو، کارشان دروغ پراکنی و جوسازی است.

او گفت: ‌هر زمان که یک اختلاس بزرگ مطرح می‌شود یک عده، موضوعی را بزرگ نمایی می‌کنند تا اختلاس، جلوه نکند و کسی نپرسد که این مبالغ میلیاردی را چه کسی دزدیده است. ما به آنها می‌گوییم نظارت و نقد کنید اما کارشکنی و مانع تراشی نکنید، بگذارید دولت کارش را بکند.

ثبت دیدگاه