• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024

نامه مقام معظم رهبری به اوباما

  • 26 بهمن 1393 - 0:01
نامه مقام معظم رهبری به اوباما

خبرگزاری تسنیم: یک روزنامه آمریکایی مدعی شد حضرت‌ آیت‌الله خامنه‌ای در هفته‌های اخیر به نامه رئیس‌جمهور آمریکا که در ماه اکتبر ارسال شده بود، با لحنی “محترمانه” و بدون اینکه تعهدی متقبل شود پاسخ داده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، روزنامه آمریکایی وال‌استریت‌ژورنال مدعی شد یک دیپلمات ایرانی که خواست هویتش پنهان بماند به این روزنامه گفته حضرت آیت‌الله خامنه‌ای “با ارسال نامه‌ای محرمانه به تماس‌های باراک اوباما که خواهان روابط بهتری [با ایران] بود، پاسخ داده است.”

وال‌استریت‌ژورنال مدعی شده که این نامه “در هفته‌های اخیر و در پاسخ به نامه اوباما در ماه اکتبر ارسال شده است.” در آن نامه رئیس‌جمهور آمریکا درباره امکان همکاری تهران و واشنگتن در نبرد با گروه تروریستی داعش در صورت دستیابی به توافق هسته‌ای سخن گفته بود.

این روزنامه به نقل از دیپلمات ایرانی می‌گوید که پاسخ رهبر معظم انقلاب “محترمانه” بود اما تعهدی در بر نداشت.

یک مقام ارشد کاخ سفید از تأیید وجود چنین نامه‌ای خودداری کرد. اما تأیید کرد که رهبر معظم انقلاب در سال ۲۰۰۹ و در ابتدای ریاست‌جمهوری باراک اوباما نامه‌ای به وی نوشته است، اما از بیان جزئیات آن نامه نیز خودداری کرد.

به نوشته وال‌استریت‌ژورنال برخی مقامات فعلی و قبلی کاخ سفید که این نامه را مشاهده کرده‌اند می‌گویند ” این نامه [۲۰۰۹] شامل مجموعه کارهای آمریکا در نقض حقوق ایرانی‌ها در ۶۰ ساله گذشته بوده است.”

ثبت دیدگاه