• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

احمدی‌نژاد می‌گفت بروید توی کوچه‌ها بگردید تا امام زمان را پیدا کنید/ برخی می‌خواستند او را نایب پنجم امام زمان معرفی کنند

  • 28 بهمن 1393 - 0:03
احمدی‌نژاد می‌گفت بروید توی کوچه‌ها بگردید تا امام زمان را پیدا کنید/ برخی می‌خواستند او را نایب پنجم امام زمان معرفی کنند

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر احمد احمدی از دی ماه سال ۱۳۶۰ تاکنون عضو فعال و موثر شورای عالی انقلاب فرهنگی است که در سال ۶۰حکم عضویت خویش در آن شورا را از امام خمینی گرفت و پس از آن نیز از سوی رهبر معظم انقلاب در عضویت این شورا ابقاء گردید.

وی در مصاحبه‌ای با روزنامه جمهوری اسلامی درباره انجمن حجتیه گفت:  امام خمینی یک بار فرمودند که این انجمن حجتیه‌ای‌ها می‌گویند گناه بکنید تا امام زمان(عج) زودتر ظهور کنند.

احمدی افزود:  اینها بلایی بودند که به جان این انقلاب و کشور افتادند. آدم بی‌سواد، عوام، مدعی از این حرفها می‌زند. بعضی‌ها می‌خواستند همین آدم (احمدی‌نژاد) را بعد از نواب اربعه، به عنوان نایب پنجمی معرفی کنند. این آقای احمدی‌نژاد در آخرین جلسه‌های دوره دوم ریاست جمهوری‌اش در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی، این آدم می‌گفت که بروید توی این کوچه‌ها بگردید تا امام زمان را پیدا کنید. جلسه‌ای که دو ساعت، دو ساعت و نیم بیشتر نبود و ما باید به مسائل مهم فرهنگی کشور می‌پرداختیم به ما می‌گفت بروید در کوچه‌ها بگردید و امام زمان را پیدا کنید.

 اینها کی هستند که بتوانند در باب امام زمان حرف بزنند. امام خمینی همان وقتها در جواب این افراد فرمودند: آمدیم امام زمان (عج) هزار سال دیگر ظهور نکرد. ما باید بگذاریم احکام اسلام روی زمین بماند؟ ما وظیفه‌مان چیست. ما وظیفه داریم احکام اسلام را اجرا کنیم. اسلام را نمی‌توان گذاشت غریب بماند. مهدویت یک امر حق است. اما تعریف آن این تعاریفی نیست که امثال آقای احمدی‌نژاد مطرح می‌کنند.

مرحوم علامه طباطبایی هیچ وقت این عوام بازیها را نداشت. مثل همه علما در عین حال که نسبت به حضرت حجت (سلام‌الله علیه) بیشترین احترام را می‌گذاشت، امیدوار بود. امید به جامعه نمونه حضرت مهدی‌(عج) داشت. من درست یادم هست پنجاه سال پیش هم برخی عوام و برخی شیادها این حرفها را می‌زدند که بیائید دعا کنید تا امام زمان (عج) بیاید و کارها را درست کند. این‌ها حرفهای آدمهای نادان است.

ثبت دیدگاه