• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024

یک روحانی: مهاجمان به مطهری می‌خواهند بگویند در ایران هم داعش وجود دارد

  • 20 اسفند 1393 - 0:02
یک روحانی: مهاجمان به مطهری می‌خواهند بگویند در ایران هم داعش وجود دارد

یک استاد دانشگاه و روحانی حوزه ی علمیه ی قم خواستار برخورد جدی دولت با حمله کنندگان به علی مطهری شد.  او گفت: حمله کنندگان به علی مطهری قصد دارند اسلام و جمهوری اسلامی را بدنام کرده و به دنیا اعلام کنند که در ایران هم داعش وجود دارد.

حجت الاسلام و المسلمین محمدتقی فاضل میبدی در گفتگو با خبرنگار انصاف نیوز در قم، حمله به علی مطهری را مخالف با آموزه های اخلاقی و دینی دانست و گفت: در اینجا چپ و راست مطرح نیست، مساله یک برخورد زشت است که می توان آن را با نمونه های جاهلی قبل از اسلام سنجید. از اسلام به بعد آموزه های دینی ما را به سوی منطق و حکمت و «جدال احسن» ترقیب کرد و قرآن ادعُ إِلىٰ سَبیلِ رَبِّکَ بِالحِکمَهِ وَالمَوعِظَهِ الحَسَنَهِ ۖ وَجادِلهُم بِالَّتی هِیَ أَحسَنُ. علی بن ابی طالب علیهم السلام که پیشوا و الگوی ماست به مخالف حق اظهار نظر می داد؛ لذا کسی که به قرآن و دین و ائمه اعتقاد داشته باشد چنین عملی را انجام نمی دهد.

این عضو ارشد مجمع محققین و مدرسین حوزه ی علمیه ی قم، حمله به مطهری را «حرکتی جاهلانه» نامید که ریشه در جمود، تعصب و دوری از عقلانیت دارد.

وی افزود: دولت باید با این جریان محکم برخورد کند. مسببین این حادثه باید دستگیر و محاکمه شوند. ضرب و شتم یک انسان محترم و یک نماینده ی مجلس چه معنا دارد؟ اگر سخنان مطهری را قبول ندارید اول پای گفته ی او بنشینید و بعد از صحبت های ایشان میکروفن را بردارید و از راه منطق حرف او را رد کنید. فحش و داد و بیداد در دنیای امروز دیگر جواب نمی دهد. مسببین این حرکت می خواهند اسلام و جمهوری اسلامی را در دنیا بدنام کنند و به دنیا اعلام کنند که در ایران هم داعش وجود دارد. یک عده ای اندک در این کشور به سرمایه های انسانی انقلاب آسیب وارد می کنند. حمله به چهره های محبوب جامعه، صدمه به منافع ملی است.

ثبت دیدگاه