• امروز : چهارشنبه - ۲۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 17 April - 2024

خطیبان جمعه کشور: مذاکرات هسته‌ای در لوزان به نفع ملت ایران رقم خورد

  • 14 فروردین 1394 - 20:52
خطیبان جمعه کشور: مذاکرات هسته‌ای در لوزان به نفع ملت ایران رقم خورد

خطیبان جمعه کشور در خطبه های نماز سیاسی – عبادی نماز جمعه، عملکرد مذاکره کنندگان هسته ای ایران در لوزان سوییس را ستودند و گفتند: حاصل این عملکرد به رسمیت شناخته شدن حق هسته ای مردم و به نفع ملت ایران بوده است.

به گزارش ایرنا این خطیبان همچنین نقش مدیریت رهبر معظم انقلاب اسلامی برای به نتیجه رسیدن این مذاکرات به نفع ملت ایران را یادآور شدند و آن را تعیین کننده دانستند.

مذاکرات هسته ای ایران با گروه موسوم به پنج به علاوه یک، شامگاه سیزدهم فروردین ۹۴ به امضای بیانیه ای در شهر لوزان سوییس منجر شد که مهم ترین بخش آن لغو تمام قطعنامه های سازمان ملل است که در آن ها تحریم ها به ایران تحمیل شده بود.

خلاصه خطبه های برخی از نمازهای جمعه شهرستان ها

مشهد – امام جمعه مشهد گفت: تلاش و مقاومت تیم مذاکره کننده ایران قابل تقدیر است و از عزیزانی که تعطیلات نوروزی خود را در یک کار پرخوف و پرزحمت و در برابر دشمن در عرصه مذاکرات گذراندند قدردانی می کنم.

آیت الله سید احمد علم الهدی افزود: دشمن در جریان مذاکرات هسته ای اخیر تلاش بسیار کرد که در یک سنگر سیاسی ما را شکست دهد اما مقاومت تیم مذاکره کننده ایران باعث شد آنان بیانیه مطبوعاتی صادر کنند. با وجود صدور این بیانیه وزیر دفاع آمریکا تهدید می کند و با خشونت با این موضوع برخورد می کند که این امر نشان دادن چنگ و دندان دشمنی آنان است.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه راه حل عاقلانه برای دشمن آن است که دشمنی را کنار بگذارند، افزود: آنان می خواهند مذاکره را ابزار اجرای دشمنی و عناد خود قرار دهند و با پنبه سر ببرند که چنین چیزی امکان پذیر نیست زیرا در کشور ما رهبری حاذق، هوشیار، حکیم و بینا بر این جریان نظارت می کند و واقف، آگاه و بیدار است.

قم ـ امام جمعه موقت قم ضمن قدردانی از تلاش ها و فداکاری های تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان، گفت: جمهوری اسلامی ایران به خوبی به همه جهانیان نشان داد، برنامه هایش کاملا منطقی و اخلاقی است.

به گزارش ایرنا، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در خطبه های نماز جمعه شهر مقدس قم افزود: بیانیه مشترک صادر شده بر اساس گفته وزیر امور خارجه الزام آور نیست، اما تیم مذاکره کننده هسته ای در توافق نامه جامع که بر اساس راه حل های پیش بینی شده طی سه ماه آینده تدوین می شود باید نکاتی را مدنظر قرار دهد.

وی با بیان اینکه همه تحریم های ظالمانه علیه جمهوری اسلامی باید همزمان با امضای توافق نامه لغو شده و جزیی از آن باشد، بیان کرد: توافق نامه باید کاملا شفاف، روشن و غیرقابل تفسیر باشد تا تفسیرها و روایات گوناگون از سوی غربی ها درباره آن انجام نشود.

سمنان – نمانیده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان با اشاره به صدور بیانیه لوزان گفت: تیم مذاکره کننده هسته ای به نفع ملت ایران و قاطعانه در این مذاکرات پیش رفت.

حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمد شاهچراغی افزود: از تیم مذاکره کننده هسته ای ایران به ویژه وزیر خارجه به خاطر تلاش های این مدت قدردانی می کنیم.

وی با اشاره به مدیریت رهبری در مذاکرات هسته ای اضافه کرد: مدیریت خوب رهبر معظم انقلاب جلو شیطنت و زیاده خواهی های طرف مقابل را در مذاکرات هسته ای گرفت.

بوشهر – امام جمعه موقت بوشهر گفت: عملکرد تیم جمهوری اسلامی در مذاکرات لوزان سوییس قابل ستایش فراوان است.

حجت الاسلام سیدغلامرضا هاشمی افزود: نمایندگان ایران در مذاکرات هسته ای در فضایی بسیار فشرده و نفس گیر در مقابل چندین دیپلمات کارکشته ۶ قدرت بزرگ جهان با سماجت از حقوق ملت ایران دفاع کردند.

اردبیل – نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل با تجلیل از اعضای تیم مذاکرات هسته ای ایران گفت: هیات مذاکره کننده با قاطعیت و درایت تمام از منافع ملی کشور دفاع کردند و این تلاش شایسته تقدیر است.

آیت الله سید حسن عاملی در خطبه های نماز جمعه اردبیل افزود: تفاهم حاصل شده بین ایران و ۱+۵ در لوزان، نکات مثبت بزرگی دارد که از جمله آن رسمیت و مشروعیت پیدا کردن فعالیت هسته ای ایران و برداشته شدن تحریم ها است.

گرگان – نماینده ولی‏‏فقیه در گلستان و امام ‏جمعه گرگان گفت: در مذاکرات اخیر هسته‏ای دنیا به عظمت و حقانیت ایران پی برد.

آیت ‏الله سیدکاظم نورمفیدی با اشاره به بیانیه پایانی مذاکرات ایران و قدرت‏های جهانی و تقدیر از تلاش‏های تیم مذاکره‏کننده هسته‏ای کشورمان افزود: لحاظ شدن حق هسته‏ای ایران توسط قدرت‏های جهانی، مرهون پشتیبانی مقام معظم رهبری و طرح ایده نرمش قهرمانانه از سوی ایشان، ایستادگی و صلابت مردم ایران در برابر تحریم‏های ظالمانه و تدبیر دولت تدبیر و امید بود.

ساری – نماینده ولی فقیه در مازندران و امام جمعه ساری گفت: منطق جمهوری اسلامی در مذاکرات هسته ای همه زیاده خواهان و یاوه سرایان را به زانو در آورد.

آیت الله نورالله طبرسی با بیان اینکه این موفقیت را مدیون رهنمودهای رهبر معظم انقلاب هستیم افزود: نتیجه مذاکرات هسته ای بر خلاف آنچه شد که آمریکا و ایادیش می خواستند.

رشت – نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت گفت: سرانجام ۳۶ سال پایداری ملت ایران در برابر زورگویی و زیاده خواهی های استکبار بهره داد و در پیشگاه همه ملت های جهان، سپیدی منطق ایران بر ظلمت زورگویی ظالمانه استکبار پیروز شد.

آیت الله زین العابدین قربانی افزود: آمریکایی که حاضر نبود ایران حتی یک دستگاه سانتریفیوژ داشته باشد، حال حقوق هسته ای ملت ایران را به رسمیت شناخته و حاضر شده قبول کند که ما پنج هزار سانتریفیوژ داشته باشیم.

زنجان – نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر زنجان گفت: نتیجه موفقیت آمیز مذاکرات هسته ای و قانع سازی ۶ قدرت بزرگ جهان در آن حکمت پیام رهبر معظم انقلاب را برای سالجاری آشکار کرد.

آیت الله علی خاتمی افزود: ایران در این مذاکرات خود را ثابت کرد و به عنوان یک قدرت بزرگ هسته ای خود را به جهانیان نشان داد زیرا دنیا تا دیروز حاضر به پذیرفتن حق غنی سازی ایران نبود، در حالی که شامگاه گذشته ۶ قدرت بزرگ جهان این حق مسلم را پذیرفتند.

سنندج – امام جمعه موقت سنندج گفت: دستیابی به توافق هسته ای پیروزی بزرگی برای ایران اسلامی و دیپلماسی کشورمان بود و صلح طلبی ما را نشان داد.

ماموستا سید احسن حسینی افزود: امیدوارم تفاهم صورت گرفته تبدیل به توافق نهایی شود و مشکلات در این زمینه برای همیشه حل شود.

وی اظهار کرد: ایران با دستیابی به این توافق نشان داد که همیشه با منطق به پیروزی می رسد و در این راه تسلیم زور نمی شود.

خرم آباد – امام جمعه موقت خرم آباد گفت: در مذاکرات هسته ای ، پشتوانه تیم مذاکره کننده ایران رهبرمعظم انقلاب و ملت بودند.

حجت الاسلام قاسم متقی نیا افزود: دور جدید مذاکرات به واسطه پشتوانه عظیم ملت و رهبری نظام انجام شد و تیم مذاکره کننده از پشتوانه درونی بهره مند بود.

خطیب جمعه موقت خرم آباد با بیان اینکه بیانیه صادر شده سه ماه آینده به مطالبه بین المللی تبدیل می شود گفت: زحمات تیم مذاکره کننده و گفتگوهای یک جانبه وچندجانبه آنها قابل تقدیر است چراکه در این مدت در یک جنگ نرم نفس گیر فعالیت می کردند.

اراک– امام جمعه موقت اراک گفت: ایران در مذاکرات و گفت و گوهای خود با کشورهای غربی و ۱+۵ نشان داد که قدرت مهم منطقه به شمار می رود.

حجت الاسلام و المسلمین سید علی حسینی پور افزود: مذکرات فشرده و پی در پی نمایندگان جمهوری اسلامی ایران با کشورهای غربی نشانگر این است که امروز ایران اسلامی در عرصه جهانی حرف های بسیاری برای گفتن دارد.

یاسوج – امام جمعه موقت یاسوج گفت: ایستادگی تیم مذاکره کننده هسته ای ایران در برابر کشورهای عضو گروه ۱+۵ تحسین برانگیز بود و از نتایج همدلی و همزبانی دولت و ملت است.

حجت الاسلام سید علی صالح موسوی اعظم افزود: تیم مذاکره کننده هسته ای ایران با تمام قدرت و توان در برابر زیاده خواهی غربی ها ایستاد و حقوق مسلم هسته ای کشور و ملت ایران را پیگیری و از آن دفاع کرد.

همدان – نماینده ولی فقیه در استان همدان و امام جمعه شهرهمدان گفت: تیم مذاکره کننده پس از یک سال و نیم تلاش و استقامت پیروز شد و تلاش های این تیم قابل تقدیر است.

آیت الله غیاث الدین طه محمدی افزود: گروه ۱+۵ تسلیم خواسته نظام جمهوری اسلامی شدند و غنی سازی ایران را به رسمیت شناختند.

وی با بیان اینکه گروه ۱+۵ باید تحریم ها را لغو کنند و خواسته های ایران را قبول داشته باشند گفت: اگر اقتدار جمهوری اسلامی در عرصه نظامی و دفاعی نبود دشمنان هیچگاه از موضع شیطانی خود کوتاه نمی آمدند.

وی رهبری های پیامبر گونه رهبر معظم انقلاب را در رسیدن به این موفقیت ها بسیار موثر دانست و افزود: هیات مذاکره کننده ایران در این مذاکرات بسیار خوب عمل کردند.

شهرکرد– نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد گفت: تیم مذاکره کننده ایران ،کار سختی در برابر وزرای خارجی ۶کشور مدعی داشت.

حجت الاسلام محمد علی نکونام افزود: با توجه به طولانی شدن مذاکرات باید به تیم ایرانی خسته نباشید گفت چرا که کار سختی در برابر ۶ کشور مدعی در این مذاکرات داشت و در این زمینه چانه زدن، کار آسانی نیست.

کرمان – امام جمعه موقت کرمان گفت: امروز دنیا فهمیده که جمهوری اسلامی ایران برای اینکه بگوید کشوری اهل منطق، گفت و گو و تعامل است پای به عرصه مذاکرات هسته ای گذاشته است.

حجت الاسلام محمد قاسمی زاده افزود: بعد از این همه رفت و آمد و مذاکرات سرانجام دیشب بیانیه ای صادر شد که در آن به برخی از اصول و خواسته های نظام اسلامی ما پرداخته شده است.

ارومیه – نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه با بیان اینکه به تیم مذاکره کننده هسته ای ایران خسته نباشید می گوییم گفت: ایستادگی و اقتدار تیم مذاکره کننده کشورمان در مقابل ۶ قدرت جهان قابل تقدیر است.

حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی افزود: مذاکره با قدرت های جهان کار بسیار سخت و رسالت سنگینی بود اما تیم مذاکره کننده ایرانی با اقتدار تمام در برابر طرف غربی ایستادند.

ثبت دیدگاه