• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

آیت‌الله هاشمی: مطمئن باشید تندروها در سه ماه آینده در بحث هسته‌ای مانع تراشی می‌کنند

  • 15 فروردین 1394 - 20:27
آیت‌الله هاشمی: مطمئن باشید تندروها در سه ماه آینده در بحث هسته‌ای مانع تراشی می‌کنند

 رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام توافق نهایی هسته‌ای و قبول قابلیت‌های علمی، فناوری و دانشگاهی ایران را حق مردم دانست.

به گزارش «انتخاب»، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی اظهار کرد: متأسفانه بعضی از عوامل داخلی و خارجی دست به دست هم دادند تا امکاناتی که می‌توانست در جهت رشد و بالندگی به کار رود، صرف تخریب و جنگ‌های لفظی و رسانه‌ای شد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر درایت رهبری در نامگذاری امسال برای همدلی و همزبانی دولت و ملت، گفت: امیدواریم در سال جاری با نصب العین قراردادن این نامگذاری، شاهد وحدت و انسجام بیشتر بین مردم و مسؤولان باشیم.

وی با اشاره به نقش وحدت در مقاطع گوناگون پس از پیروزی انقلاب بر همدلی و همزبانی مردم در مقطع پذیرش قطعنامه ۵۹۸ تأکید و تصریح کرد: با نگاهی انسانی و اسلامی، یک پیروزی سیاسی مشعشع تاریخی را در میدان سیاست و سازمان ملل متحد به دست آوردیم که مکمل پیروزی‌های نظامی جوانان ایران اسلامی در طول هشت سال دفاع مقدس بود.

هاشمی رفسنجانی با تأکید بر تفاوت نقد و منفی بافی، اظهار کرد: در همین قضیه مذاکرات هسته‌ای که دنیا در برابر حقانیت ایران سر تعظیم فرود آورده، دیدیم که چگونه بعضی‌ها در لباس نقد منفی‌بافی می‌کردند، در صورتی که آن‌گونه سخن گفتن جز ایجاد تنش در فضای داخلی و خارجی نخواهد بود.

هاشمی رفسنجانی با تشکر از زحمات خستگی‌ناپذیر تیم مذاکره کننده هسته‌ای ایران و تبریک دستاوردهای این مرحله از مذاکرات به دولتمردان، منطق و استدلال را سلاح همیشگی مردم ایران در طول تاریخ و به ویژه در مقطع پیروزی انقلاب اسلامی دانست و خاطر نشان کرد: این منطق قدرت‌های جهانی را مجاب کرد که علی رغم اوضاع نابسامان بسیاری از مناطق جهان به ویژه منطقه خاورمیانه، بر ثبات و امنیت مثال زدنی ایران تأکید کنند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به سخنان باراک اوباما و تکیه وی بر رسیدن به «درک تاریخی مردم ایران» گفت: این درک تاریخی مربوط به بسیاری از کشورهای جهان و حاکمان آنان است که در این مقطع حقیقت ایران و ایرانی را درک کرده‌اند.

وی همچنین با تأکید بر اهمیت سه ماه پیش‌رو برای طرف‌های مذاکره اظهار کرد: مطمئن باشید اسرائیل و لابی هایش، افراطیون، تندروها، جنگ طلب‌ها و کسانی که از صلح و آرامش می‌ترسند، دست به کار می‌شوند و با قلم و قدم هر چه بتوانند مانع تراشی می‌کنند.

هاشمی رفسنجانی با تقدیر از هدایت و حمایت رهبری و دولت تدبیر و امید و تیم مذاکره کننده و تبریک این موفقیت به مردم ایران، افزود: در نظام اسلامی دو سه مقطع خطرناک داشتیم که از پیچ‌های سرنوشت ساز عبور کردیم، البته باید با هوشیاری، توجه داشته باشیم که در سراشیبی بعد از عبور از گردنه‌های خطرناک، دچار خودشیفتگی نشویم.

ثبت دیدگاه