• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

انتقاد شدید جماران از صدا و سیما: تلویزیون گاهی به بنگاه امنیتی شبیه می‌شود

  • 16 خرداد 1394 - 15:24
انتقاد شدید جماران از صدا و سیما: تلویزیون گاهی به بنگاه امنیتی شبیه می‌شود

سایت جماران، به دلیل سانسور بخش‌هایی از صحبت‌های سیدحسن خمینی در یک مصاحبه تلویزیونی – که به صورت غیرزنده از شبکه دو سیما پخش شد – و نیز بخاطر استفاده از ادبیات «زرد»، «عامیانه» و «سیاسی» به شدت از صداوسیما انتقاد و توضیحاتی را در این‌باره ارائه کرد.

بخش‌هایی از انتقادات سایت جماران نسبت به صدا و سیما به شرح زیر است:

* چه بسیار از سخنان امام خمینی(س) که هرگز از صداوسیمای جمهوری اسلامی پخش نمی‌شود و چه بسیار از سخنان ایشان که بدون توجه به زمینه تاریخی آن مورد سوءاستفاده‌های فراوان در این به اصطلاح رسانه ملی واقع می‌شود؛ رسانه‌ای که گاه به بنگاهی امنیتی شباهت می‌یابد.

* مجری صداوسیما بی‌پروا از حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی انصاری می‌پرسد آیا امکان داشت که حرم را ساده‌تر ساخت؟ واقعیت این است که بسیاری از آن‌ها که خود را مدعیان ولایت‌مداری می‌دانند، اکنون با انگیزه‌هایی که به روشنی رنگ سیاسی در آن‌ها غلبه دارد، به نقد توسعه حرم امام خمینی می‌پردازند. در ظاهر اما، آن‌ها این موضوع را نادیده می‌گیرند که اگر پرسش این است که زیبایی‌ها و آراستگی‌های هنری حرم امام خمینی چه نسبتی با سادگی بیت امام و حسینیه جماران و ساده‌زیستی آن عارف بزرگ دارد؟ همین پرسش را می‌توان به گونه‌ای به مراتب جدی‌تر درباره نسبت زیبایی‌هایی به مراتب پرهزینه‌تر حرم حضرت امام علی (ع) و حرم حضرت امام رضا(ع) با ساده‌زیستی و زهدی به مراتب افزون‌تر ایشان مطرح کرد.

* تردیدی در این واقعیت نیست که ساخت حرم امام خمینی سیاست نظام جمهوری اسلامی و همه دولت‌ها و قوای سه‌گانه بوده است؛ در این صورت اگر نقصانی در این‌باره وجود دارد، در واقع صداوسیما قبل از آن که همه قوا در همه دوره‌ها و به تعبیری همه نظام را پس از رحلت امام خمینی به چالش کشیده باشد، خود را به چالش کشیده است…این قاعده کلی بسیاری از سیاستمداران و سیاست رسانه‌ای صداوسیما در سال‌های اخیر است که اگر افتخاری و موفقیتی شکوهمند در دولتی رخ می‌دهد که همسو با گرایش‌های معاونت سیاسی صداوسیما نیست؛ پس باید تخریب شود؛ حتی اگر در این تخریب بسیاری از ارزش‌هایی که خود بر آن پای می‌فشارد زیر سوال رود؛ گویی نباید در دولت دکتر روحانی این افتتاح صورت می‌گرفت.

ثبت دیدگاه