• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024

امام جمعه کرمان: به شدت طرفدار روحانی هستم / فرق روحانی با احمدی‌نژاد زمین تا آسمان است / مجلس استیضاح و احضارهای بی‌موردی انجام می‌دهد

  • 22 خرداد 1394 - 6:37
امام جمعه کرمان: به شدت طرفدار روحانی هستم / فرق روحانی با احمدی‌نژاد زمین تا آسمان است / مجلس استیضاح و احضارهای بی‌موردی انجام می‌دهد

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان گفت: دکتر حسن روحانی کشور را در شرایط سخت و دشوار، تحریم ها و در شرایطی که می بینید دشمن با ما چه می کند، نجات داد.

به گزارش «انتخاب»، آیت الله سید یحیی جعفری عصر چهارشنبه در همایش فرمانداران، نمایندگان احزاب، گروه ها و فعالان سیاسی استان کرمان با حضور محمدحسین مقیمی معاون سیاسی وزیر کشور در سالن شهید مرتضوی استانداری افزود: کشور روی غلتک افتاده با اینکه مشکلات بسیار است.

وی اظهار کرد: در انتخابات گذشته شناخت کافی از نامزدها نداشتم، آقای روحانی را از سال ها قبل می شناختم، اما نام وی از روزهای اول مطرح نبود و ممکن است رای هم به ایشان نداده باشم.

وی گفت: اما بعد سمت ها و منصب های و تحصیلات حوزوی در قم و دکترای حقوق در انگلستان را مطلع شدم و هم اکنون ایشان را به همه نامزدهایی که در آن زمان مطرح بودند، ترجیح می دهم.

به نوشته ایرنا، نماینده ولی فقیه در استان کرمان افزود: کاری در دست روحانی ندارم و اتفاقا ایشان نسبت به خیلی ها کمتر من را تحویل می گیرد اما من بشدت طرفدار ایشان هستم زیرا به نسبت خوب عمل می کنند و این به معنای این نیست که اشکالی در کار وجود ندارد.

وی بیان کرد: وقتی روحانی را با رییس جمهور سابق مقایسه کنیم از زمین تا آسمان فرق وجود دارد.

آیت الله جعفری گفت: دو نفر از معاونان رییس جمهور سابق دستگیر شده اند و میلیاردها تومان مال بیت المال هدر رفته است بنابراین باید حرفی که می زنیم منطقی و مشروع باشد.

وی تصریح کرد: فحش ندهیم و توهین نکنیم اما تحلیل و انتقاد سازنده اشکال ندارد؛ توهین به مسلمان جرم و حرام است که باید رعایت کنیم.

امام جمعه کرمان افزود: اگر مشکل هسته ای ما تیرماه حل شود که امیدواریم چنین اتفاقی بیفتد گشایشی در وضع کشور و اقتصاد بوجود می آید.

وی ادامه داد: در بیش از ۳۵ سال که در سمت امام جمعه کرمان بودم طبق شهادت مسوولان وقت تا امروز همیشه حمایت کرده ام و نه خودم را جزو اصولگرایان و اصلاح طلبان و نه جزو سایر تشکل ها معرفی کرده ام.

امام جمعه کرمان گفت: یکی از مسوولان نهاد نماز جمعه وقتی بیان کردم که نه اصولگرایی و نه اصلاح طلبی مطرح است از من رنجید؛ مطالب را به صورت کلی مطرح می کنم.

وی خاطرنشان کرد: در مقام عمل سعی ام این بوده که بی طرف باشم که کار سختی است و همه می دانند رعایت کرده ام.

آیت الله جعفری گفت: ما در کشور باید تابع قانون باشیم که به نفع همه احزاب و گروه های سیاسی است.

وی افزود: در انتخابات اگر قرار بود زید به مجلس برود و نرفت اما عمر رفت، اشکالی ندارد آنچه ما را بدبخت می کند منازعاتی است که پیش می آید.

آیت الله جعفری گفت: در مجلس شورای اسلامی استیضاح های بی مورد و احضارهای غلط انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه امام راحل فرمودند میزان رای ملت است، افزود: ملت اگر فردی را انتخاب کرد که از نظر ما خوب و لایق نیست باید بپذیریم و همه ما در برابر قانون سر تسلیم فرود آوریم.

ثبت دیدگاه