• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024

مدیر مسئول آرمان: موضعگیری علیه طرح روزنامه، مغرضانه و سیاسی است

  • 30 خرداد 1394 - 22:11
مدیر مسئول آرمان: موضعگیری علیه طرح روزنامه، مغرضانه و سیاسی است

مدیر مسئول روزنامه آرمان موضع گیری و مطالب منتشره از سوی برخی رسانه ها در باره طرح شهدای غواص چاپ شده در این روزنامه را برگرفته از نگاه سیاسی و بیانات مغرضانه آنها عنوان کرد.

حسین عبداللهی عصر شنبه در گفت و گو با خبرنگار حوزه رسانه ایرنا، با اشاره به انتشار کاریکاتوری درباره شهدای غواص در روزنامه آرمان که موجب شکل گیری اعتراض هایی در برخی رسانه ها و شبکه های اجتماعی علیه این روزنامه شد، گفت: این نه یک کاریکاتور بلکه یک طرح است که نشان دهنده پرواز شهدای غواص با دسته های بسته به سوی آسمان را نشان می دهد.

عبداللهی تصریح کرد: متاسفانه برخی سایت ها و یک خبرگزاری خاص با بیان مطالبی مغرضانه درصدد تحریک احساسات مردم و دامن زدن به مطالب غیر واقعی علیه این روزنامه شدند درحالی که ما نیز به عنوان مسلمان ، شهدا را متعلق به همه جامعه و کشور می دانیم.

وی ادامه این گفت وگو را با طرح پرسشی ادامه داد و افزود: اکثر کارکنان روزنامه آرمان از خانواده های معظم شهدا و افراد مذهبی و مسلمان هستند پس چگونه می توان در روزنامه ای که همه اعتقاد به ادامه راه شهدا و ترویج و تبیین و معرفی فرهنگی ایثار وشهادت دارند دست به چاپ کاریکاتوری توهین آمیز علیه شهدا بزند؟!

عبداللهی با اشاره مجدد به چاپ تمامی صفحه اول این روزنامه به مطالب با موضوع تشییع با شکوه پیکر مطهر شهدا؛ بعد در گوشه صفحه ای به توهین بر آنها بپردازند؟ آیا هیچ عقل سلیمی می تواند این موضوع را باور داشته باشد؟

مدیر مسئول روزنامه آرمان افزود: ما هم معتقدیم که شهدا پاک ترین انسان های روز زمین هستند و لذا با این تفکر هیچ کس به خود اجازه نخواهد داد به آنها توهین و جسارت کند.

وی در ادامه با اشاره به طرح گرافیکی روزنامه آرمان گفت: در این طرح نشان داده شده که شهدای غواص در حال صعود بسوی معبود و آسمان هستند.

به گفته وی ، در این طرح لباس کامل غواصی به تن این شهدا است و به مانند زمانی که پیکر آنها را سردار باقرزاده نشان و توضیح می داد دست آنها بسوی جلو گذاشته شده است.

وی ادامه داد: شما هر طور دست کسی را از جلو ببندید دست به همین حالت می ایستد پس چگونه این تداعی می شود که دست آنها را ما از قصد روی تن برهنه گذاشته ایم؟ اینکه مسئله را از دید غیر حرفه ای و سیاسی و مغرضانه نگاه و تفسیر کنیم واقعا دور از انصاف یک انسان مسلمان است.

وی در پاسخ به برخی انتقادات گفت : در این طرح به هیچ عنوان پیکر شهدای غواص برهنه نیست ، بلکه طراحی براساس لباس و پوشش غواصی صورت گرفته است و هیچ گونه قصد جسارت و توهینی نبوده است.

مدیر مسئول روزنامه آرمان افزود: این نشریه نیز به مانند تمامی رسانه ها بر وظیفه شرعی خود در قبال خون شهدا و مقام شامخ آنها عمل کرده و به رسالت حرفه ای خود پرداخته است.

وی تاکید کرد: ما باز هم ضمن تجدید میثاق مجدد با خون شهدا اعلام می داریم که هرگز قصد توهین و جسارت به مقام شامخ شهدا را نداشته و فقط در این طرح صعود شهدای غواص بسوی خدا و آسمان را طراحی کرده ایم و لاغیر.

عبداللهی ادامه داد: متاسفانه عده ای با نگاه سیاسی خاص به دنبال ضایع کردن دیگران هستند و ظالمانه دیگران را به تمسخر گرفته و به دنبال اهداف سیاسی خود هستند.

ثبت دیدگاه