• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024

روحانی در پیامی به مناسبت عید فطر: چرخ اقتصاد ایران در آستانه یک تحول است

  • 27 تیر 1394 - 10:05
روحانی در پیامی به مناسبت عید فطر: چرخ اقتصاد ایران در آستانه یک تحول است

رییس جمهوری در پیامی با تبریک عید سعید فطر به ملت شریف ایران، اظهارداشت:امسال ما در میانه دو عید قرار گرفته‌ایم؛ عید اراده ملی که در روز تاریخی ۲۳ تیر با موفقیت تاریخی در پرونده هسته‌ای ایران و اذعان قدرت‌های بزرگتر نسبت به حق فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای‌مان پدیدار شد و عید پرهیزکاری دینی که اکنون فرا رسیده است.

به گزارش «انتخاب»، متن پیام حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

ملت شریف ایران

فرارسیدن عید سعید فطر پس از یک ماه پرهیزکاری و خویشتنداری، بر همه شما بندگان خوب خدا خجسته باد.

رمضان، ماه آزمون تقواست و هر سال که عید فطر فرا می‌رسد، رستگارترین مردمان و مومنان، آنان‌اند که در این ماه شریف با پیشه‌کردن تقوا، جان خود را سبک کرده و روح خود را از حصار هواهای نفسانی آزاد کرده‌اند.

دین حنیف اسلام البته هرگز اهل رهبانیت و زهد ریایی نیست و بهره‌مندی از مواهب و نعمات الهی را حق هر انسان می‌داند که با بهره‌ بردن از جهان هستی، طاعت خدا را با جان می گزیند و تسبیح حق می‌گوید. اما همان آیین حنیف هم انسان را برده و بنده دنیا نمی‌خواهد و می‌کوشد با رشد پارسایی و پرهیزکاری، او را نه اسیر دنیا که حاکم بر دنیا قرار دهد و این همان آموزه‌ی بزرگی است که بر همه زندگی مسلمانان حاکم است.

امسال ما در میانه دو عید قرار گرفته‌ایم؛ عید اراده ملی که در روز تاریخی ۲۳ تیر با موفقیت تاریخی در پرونده هسته‌ای ایران و اذعان قدرت‌های بزرگتر نسبت به حق فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای‌مان پدیدار شد، و عید پرهیزکاری دینی که اکنون فرا رسیده است.

ما همان‌گونه که در برابر فشارِ نخوردن و نیاشامیدن و به گناه نیالودنِ تن و روان، صبر کردیم و به عید فطر رسیدیم، در برابر فشار تحریم و مضایقِ اقتصادی و سیاسی ایستادیم و تقوای سیاسی پیشه کردیم و ثابت کردیم که اراده‌ای جز صلح‌جویی در دستیابی به دانش هسته‌ای نداریم و هیچ فرد و دولتی نمی‌تواند ما را از آن محروم کند.

این شادی ملی محصول آن پرهیزکاری سیاسی است، چنان که این شادابی اخلاقی، محصول یک پرهیزکاری دینی است. ما بنا به آموزه‌های دینی خود ذره‌ای در حق بهره‌مندی انسان از طبیعت و ضرورت فناوری تردید نداریم که خدا خواسته انسان بر طبیعت مسلط باشد؛ اما همان دین به ما آموخته که تخریب طبیعت، کشتار انسان و تباهی نوع بشر، غیراخلاقی و غیرشرعی است و ساخت سلاح هسته‌ای با اصول الهی و انسانی منافات دارد.

این امر مهم که در فتوای مقام معظم رهبری و راهبرد ایشان تجلی یافته بود، از سوی دولت تدبیر و امید و فرزندان شما در دستگاه سیاست خارجی ایران به یک برنامه پیچیده مذاکره بدل شد و پس از ۲۲ ماه با حمایت شما ملت ایران، به صورت یک دستاورد ملی و نمادی از توان و دانش حقوقی و سیاسی جمهوری اسلامی ایران جلوه‌گر شد.

ما توانستیم نشان دهیم همان‌گونه که در دانش فنی، مستقل و توسعه‌یافته هستیم، در دانش سیاسی هم دارای مهارت و تجربه هستیم و می‌توانیم هم در علوم فنی و هم در علوم انسانی سرآمد باشیم.

ما به مدد تقوای دینی خود، تقوای سیاسی خود را ثابت کردیم، باشد که جهان صداقت خود را ثابت کند.

من به عنوان رییس جمهوری اسلامی ایران، این دو عید سیاسی و معنوی را به همه ایرانیان و نیز دیگر مسلمانان که دل در گرو استقلال و اقتدار جهان اسلام دارند تبریک می‌گویم.

امروز روزی است که هم چرخ سانتریفیوژهای ایران می‌چرخد و هم چرخ اقتصاد ایران در آستانه یک تحول در جهت رونق گسترده است. به امید روزی که عید توسعه و تعالی ملی را هم جشن بگیریم، که آن روز دور نیست.
حسن روحانی
رییس جمهوری اسلامی ایران

ثبت دیدگاه