• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024

وزیر بهداشت: طرح پرونده خون‌های آلوده در زمان سفر فابیوس سیاسی است

  • 05 مرداد 1394 - 21:36
وزیر بهداشت: طرح پرونده خون‌های آلوده در زمان سفر فابیوس سیاسی است

حسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت با بیان اینکه اگر بیست و چند سال پیش در مورد پرونده خون‌های آلوده ضعیف عمل کردیم و نتوانستیم غرامت بگیریم، مطرح کردن ‌آن در زمان سفر فابیوس، وزیر خارجه فرانسه به ایران را در راستای نظرات رهبری و مصالح کشور نیست و گفت: بعد از سال‌ها زنده شدن این پرونده همزمان با سفر وزیر امور خارجه فرانسه به ایران حتما سیاسی است و از سر نوع‌دوستی نیست.

در روزهای اخیر تندروها به فضاسازی علیه سفر وزیر خارجه فرانسه به ایران پرداخته اند.

هاشمی گفت: فابیوس یک چهره بین المللی و برآمده از رای مردم فرانسه است، بنابراین درست نیست که با مخالفت با سفر او به ایران چهره غیر منطقی از خود به دنیا معرفی کنیم زیرا موضوع پرونده واردات فرآورده های خونی آلوده یک دعوای حقوقی است که در مجامع بین‌المللی مطرح شده و نسبت به آن نیز شکایت شده است اما اگر ضعیف عمل کردیم این متوجه دستگاه قضائی مجامع بین المللی و سلامت است.

وی تصریح کرد: پرونده کردن پرونده فرآورده‌‌های خونی آلوده همزمان با توافق هسته‌ای و مخالفت با سفر فابیوس به ایران از سر نوع‌دوستی و خیرخواهی نیست، بلکه این پرونده بیشتر چهره سیاسی پیدا کرده است.

هاشمی افزود: من سیاسی نیستم و از سیاست هم سر در نمی‌آورم اما می‌دانم دستاورد ارزشمندی برای ایران ایجاد شده که بعد از آن مقام معظم رهبری، صفت نیکی را به تیم مذاکرات هسته ای نسبت دادند که تاکنون برای هیچ کسی به کار نبرده بودند. بنابراین من به این موضوع افتخار می‌کنم و در خلوت خود با آقای دکتر ظریف نیز گفته‌ام که برای همکاری با چنین تیمی افتخار می‌کنم.

روزنامه قانون نیز چند روز قبل در این زمینه نوشت: درست است که فرانسه و شخص فابیوس در آلوده کردن خون هموطنان ما مقصرند ولی روسیه و عراق نیز در جنگ تحمیلی بیشترین خسارت را به کشور ما و مردم ایران اسلامی وارد کردند ( و باعث شهادت هزاران نفر شدند) آیا ما امروزه هنگام سفر مقامات این کشور به تهران هم اعتراض و هجمه به دستگاه دیپلماسی را شاهدیم؟! آیا مقامات روس نیز هنگام سفر به تهران در رابطه با بمب‌های شیمیایی که در سردشت به سر مردم ایران ریخت و ساخته این کشور بود ابتدا پاسخ می‌دهند و بعد وارد تهران می‌شوند یا خیر؟! آیا منتقدان به راستی نگران خون‌های آلوده هستند یا اینکه تلاش می‌کنند دیپلماسی روحانی بیشتر از این موفق نشود؟!

ثبت دیدگاه