• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

آیت‌الله هاشمی: یکی از برنامه‌هایم برای نام نویسی در انتخابات ریاست جمهوری، حل مسأله هسته‌ای بود / خدا را شکر که آرزوی من و اکثریت مردم محقق شد

  • 07 مرداد 1394 - 16:24
آیت‌الله هاشمی: یکی از برنامه‌هایم برای نام نویسی در انتخابات ریاست جمهوری، حل مسأله هسته‌ای بود / خدا را شکر که آرزوی من و اکثریت مردم محقق شد

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر این نکته که یکی از برنامه‌هایم برای نام نویسی در انتخابات ریاست جمهوری، حل مسأله هسته‌ای بود، گفت: خدا را شکر که آن آرزوی من و اکثریت مردم ایران محقق شد.

به گزارش «انتخاب»، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی صبح چهارشنبه ۷ مرداد در دیدار رئیس، مدیران و اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب، با ابراز امیدواری برای استفاده درست کشور از فضای جدید و زلزله‌ای سیاسی که ایران با توافق هسته‌ای در جهان ایجاد کرده، گفت: موافقان و مخالفان توافق در مناظره‌های سیاسی دنیا بر توانایی‌های ایران تأکید می‌کنند که این حقیقت کشور است.

هاشمی رفسنجانی به تلاش امپراطوری رسانه‌ای و لابی صهیونیست‌ها برای شکست توافق اخیر اشاره کرد و ادامه داد: همه باید هوشیار باشیم تا مزاحمان در مسیر عقلانیت سیاسی ایران مانع‌تراشی نکنند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره رفتار و گفتار مانع تراشان،تصریح کرد: یک اقلیت محدود با تریبون و زبان حرف‌ می‌زنند که اگر انتقاد باشد، خوب است، اما می‌بینید که رویکرد آنها تخریبی است.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت:‌در دنیا دو سه کشور مثل ایران هستند که دارای کلکسیونی از همه منابع طبیعی هستند.

رئیس هیأت مؤسس و هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی، با برشمردن ویژگی‌های جغرافیایی ایران در منطقه راهبردی دنیا و خاورمیانه، گفت: می‌توانیم با سیاست خارجی عاقلانه و پرهیز از شعارهای افراطی، از آسمان و دریا و خاک کشور برای عبور و مرور هواپیماها، خطوط انتقال انرژی و خطوط ارتباطی درآمدزایی کنیم.

وی به برنامه‌های دولت خویش در دوران سازندگی و اشتیاق همسایگان شمال و جنوب در جهت همکاری با ایران اشاره کرد و تصریح کرد: ذره ذره خاک ایران و دریاهای کشور در شمال و جنوب، بسیار ارزشمند هستند.

وی با بر شمردن امتیازات بنادر جنوبی ایران، گفت: سواحل جنوبی کشور ظرفیت خلق و تقویت یک تمدن را با همه نیازهای امروز بشری دارند و نیاز به برنامه‌ریزی است.

ثبت دیدگاه