• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024

سیدمهدی طباطبایی: می‌خواهند به خاطر شکست در مذاکرات، به هاشمی ضربه بزنند

  • 18 مرداد 1394 - 22:49
سیدمهدی طباطبایی: می‌خواهند به خاطر شکست در مذاکرات، به هاشمی ضربه بزنند

حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی طباطبایی استاد برجسته حوزه درباره هجمه‌ها علیه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی گفت: من می ترسم امروز با چند واسطه در این قضیه دست مغرضان در کار باشد تا شکست خود در مذاکرات را با اختلافات داخلی جبران کنند و بخواهند به یک مرد بزرگ انقلاب ضربه بزند؛ گرچه ایشان بزرگوارتر از اینهاست اما در عین حال ما وظیفه داریم به عنوان یک نکته سیاسی عنوان کنیم که تجمع افرادی با عنوان دهاتی همان کاری است که شاه در مقابل منزل آیت الله قمی و امام خمینی انجام داد، زیرا من با چشم خود دیدم که آنها پوتین به پا داشتند و اصلا روستایی نبودند.

طباطبایی خاطر نشان کرد: بعضی ها شعار مرگ بر آمریکا می دهند، اما عملا طرفداری از آمریکا را می کنند. روستاییان بدانند نه توهینی شده و نه تحقیری صورت گرفته است، بلکه عزیزترین افراد در کشور ما آنها هستند و این روستاییان هستند که کشاورزی می کنند و زحمت می کشند .

 سید مهدی طباطبایی در پاسخ به سوالی در خصوص هجمه های اخیر به آیت الله هاشمی رفسنجانی به بهانه یکی از سخنان اخیر وی، اظهار کرد: از آنچه که امروز در رسانه ها تحت عنوان “توهین هاشمی به روستاییان” مطرح است کدام عاقل دین باور، انقلاب شناس و دلسوز نظام می پذیرد که منظور آیت الله هاشمی توهین به روستاییان است و چه کسی قبول می کند که این هجمه ها شروع شود؟ من محال می دانم این عبارت منظور توهین آمیز و حتی تحقیرآمیزی داشته است، بلکه آقای هاشمی اشاره به برخی افراد داشته است و نه هویت روستایی.

وی تأکرد کرد: اینها حوادثی است که افراد منظوری از آن دارند، زیرا قطعا منظور آقای هاشمی قصد توهین و تحقیر روستاییان را نداشته است، به ویژه آنکه ایشان خودش اهل دهات است و به آن افتخار می کند.

طباطبایی گفت: این کارها می تواند آغاز حرکت های اعتراض گونه علیه نظام باشد. همانطور که در دولت گذشته به خاطر عدم خرید میوه هایشان یا آفت زدن و سرمازدگی مطالبات و تجمعاتی داشتند، اما رسانه ای نشد، امروز چگونه است که چنین اظهارنظری بزرگنمایی می شود؟

این خطیب برجسته دینی اظهار کرد: ای کاش در کشور سر و صدا به پا نمی شد، زیرا تحریک ناروای روستاییان برای نظام بسیار خطرناک است و جای سوال است که چه کسی روستاییان را تحریک می کند؟ من به روستاییان می گویم این جو سازی ها مانند همان نمونه تاریخی است که شاه در زمان تصویب لوایح شش گانه روستاییان را علیه روحانیت و علما شوراند و مردم شهید پرور ایران فراموش نکنند که این حرکت ریشه در همان سیاست گذشته تحریک در مقابل علما دارد.

ثبت دیدگاه