• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024

سوئیس تحریم‌ها علیه ایران را لغو کرد

  • 23 مرداد 1394 - 15:10
سوئیس تحریم‌ها علیه ایران را لغو کرد

دویچه وله گزارش داد: دولت سوئیس به دنبال توافق هسته ای میان ایران و غرب از روز پنج شنبه (۱۳ اوت/۲۲ مرداد) لغو تحریم ها علیه ایران را اجرایی کرد.

این رسانه در گزارشی به شرح زیر افزود: در حالی که توافق هسته ای میان ایران و کشورهای گروه ۱+۵ هنوز به مرحله اجرایی نرسیده، اما با این حال دولت سوئیس اعلام کرده که تحریم ها علیه ایران را از روز پنج شنبه (۱۳ اوت/ ۲۲ مرداد) رسما لغو خواهد کرد.

وزیر اقتصاد سوئیس روز چهارشنبه (۱۲ اوت) اعلام کرد که دولت این کشور در نظر دارد تحریم ها علیه محصولات پتروشیمی، فلزات ارزشمند و همچنین برخی از محدودیت های مالی و بیمه را که سوئیس علیه ایران وضع کرده بود، لغو کند.

در پی حصول توافق ژنو میان ایران و غرب در اواخر سال ۲۰۱۳، ایالات متحده و اتحادیه اروپا از اوایل سال ۲۰۱۴ این بخش از تحریم ها علیه ایران را به حالت تعلیق درآورده بودند. سوئیس با اینکه جزو اتحادیه اروپا به شمار نمی رود، اما با این حال از تحریم های غرب علیه ایران پیروی می کرد.
دولت سوئیس روز چهارشنبه اعلام کرد که این گام به معنای حمایت این کشور از اجرای توافق هسته ای است که ماه ژوئیه میان ایران و قدرت های جهانی در وین به دست آمد.

ثبت دیدگاه