• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

شکایت‌های زنجیره ای از دولت «رستاخیز بیان حقایق» می شود

  • 25 مرداد 1394 - 15:49
شکایت‌های زنجیره ای از دولت «رستاخیز بیان حقایق» می شود

معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری شکایت رئیس‌جمهوری سابق از اسحاق جهانگیری را فرصتی مناسب برای بیان حقایق توسط مسئولان دولتی دانسته و گفته است: این شکایات زنجیره‌ای رستاخیز بیان حقایق از سوی دولت می‌شود.

به گزارش خانه ملت مجید انصاری در پاسخ به نقد وارد شده به دولت از جانب مخالفان مبنی بر تلاش دولت برای مهندسی روانی انتخابات مجلس گفت: اگر مهندسی انتخابات به معنای دخالت در امر انتخابات و خدای‌نکرده سوءاستفاده از امکانات ملی و دولت به نفع جریان، گروه، فرد و حزب خاص است، مطلقا چنین چیزی نیست و دولت به انتخابات امانتدارانه نگاه می‌کند و تأکید مکرر کرده که باید همگان مطابق قانون از امکانات به صورت عادلانه برخوردار باشند و خلاف قانونی صورت نگیرد.

شکایت دولتمردان سابق از دولتمردان فعلی فرار رو به جلو است
انصاری درباره شکایت احمدی‌نژاد از جهانگیری و مشایی از پورمحمدی تصریح کرد: پر واضح است که دولت در روند بررسی مسائل هر کجا به تخلفی و سوءاستفاده بر بخورد، براساس وظیفه قانونی، شرعی و اخلاقی که دارد در مقام استیفای حقوق مردم ایفای نقش می‌کند.

وی درخصوص این موضوع افزود: ستاد مبارزه با فساد اقتصادی مدت‌ها درگذشته تعطیل شده بود، در این دولت با حضور نمایندگان سایر قوا و مسئولان ذی‌ربط تشکیل جلسه دادند و رسیدگی کردند و گام به گام در هر موضوعی اگر به فسادی برمی‌خورند اقدام قانونی را انجام می‌دهند. این اقدام قانونی در بعضی موارد پیگیری برای بازگرداندن اموال یا وجوه مطلق به بیت‌المال مردم است، در برخی مواقع لازم باشد از طریق قوه قضائیه و طرح شکایت اقدام کنند، که این کار را انجام داده‌اند.

نماینده سابق مجلس تصریح کرد: تصور می‌کنم اقدام آقای احمدی‌نژاد و تیمشان فرار رو به جلو است چون به خوبی می‌دانند چه حجمی از تخلفات و شکایات در راه است و دولت بنا ندارد کوچکترین اغماضی نسبت به حقوق مردم بکند. حتما پیگیری خواهد کرد.

معاون امور مجلس رئیس دولت یازدهم درخصوص شکایت‌های مطروحه تأکید کرد: شکایت آقای احمدی‌نژاد از دکتر جهانگیری فرصت مناسبی را به وجود آورده است تا بسیاری از حقایقی که دولت بنا بر ملاحظاتی مطرح نمی‌کرد را عنوان کند. دولت اعتقاد داشت که طرح و بازگو کردن آنها ممکن بود بحث سیاه‌نمایی مطرح شود اما حالا که آقای احمدی‌نژاد و دوستان‌شان این فرصت را فراهم کردند دولت و آقای جهانگیری استقبال کردند.

وی خاطرنشان کرد: در این زمینه مدارک کافی ارایه خواهد شد. رسیدگی قضایی به این موضوعات علاوه بر این‌که به استیفای حقوق مردم منتهی خواهد شد، موجب روشنگری و آگاهی مردم نسبت به آن چیزی که در گذشته اتفاق افتاده است، می‌شود.

ثبت دیدگاه