• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

«دست بردن مجلس در محتوای برجام، همه چیز را به هم می‌ریزد»

  • 16 شهریور 1394 - 14:55
«دست بردن مجلس در محتوای برجام، همه چیز را به هم می‌ریزد»

علی اکبر صالحی، معاون رئیس‌جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی گفت: با توجه به این که برجام به تصویب رسیده و دیگر قابل مذاکره مجدد نیست، بررسی مجلس و دست بردن در محتوای برجام همه چیز را برهم خواهد ریخت.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، علی اکبر صالحی درباره ورود مجلس شورای اسلامی به موضوع برجام گفت: به هر حال مجلس اختیار خود را دارد و تشخیص خود را می‌دهد.

او با تأکید بر این که نظراتش درباره ورود مجلس به برجام کاملا شخصی است، اضافه کرد: یک بار معاهده NPT در مجلس به تصویب رسید و به تبع آن پادمان و بازرسی‌ها نیز تصویب شد. لذا در چارچوب معاهده NPT و پادمان با طرف مقابل یعنی آژانس بین المللی انرژی اتمی به مشکلاتی برخوردیم.

رییس سازمان انرژی اتمی کشور با بیان این که هر معاهده تکلیفی را ایجاد می‌کند، گفت: به زعم طرف مقابل، ایران قصوراتی را در انجام تکالیفش در بحث هسته‌ای داشته است و در قضیه توافق این قصورات حل شده است. حال این سؤال مطرح می‌شود که حالا که این اختلافات حل شده، باید به تصویب مجلس برسد؟ که جواب خیر است.

صالحی با تأکید بر این که این برجام به سرانجام خود خواهد رسید، افزود: برجام در جهت حفظ منافع ملی به تصویب رسیده است و خدشه‌ای به حاکمیت ما وارد نشده است.

وی با بیان این که ادعا نمی‌کنیم که برجام ایده‌آل باشد، گفت: سایت هسته‌ای نطنز، فردو، آب سنگین اراک تعطیل نشده و هم‌چنان به فعالیت خود ادامه خواهند داد.

صالحی خاطرنشان کرد: اگر در مجلس تفسیر شود که ایران در مسائل مربوط به توافق هسته‌ای با ۱+۵ اشتباه کرده است، همه چیز از دست خواهد رفت و در این صورت هم چوب را خوردیم هم پیاز را.

ثبت دیدگاه