• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024

هاشمی رفسنجانی: رابطه با آمریکا مستلزم جبران گذشته است

  • 18 شهریور 1394 - 19:34
هاشمی رفسنجانی: رابطه با آمریکا مستلزم جبران گذشته است

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در مورد آینده روابط ایران با آمریکا، با تشریح عملکرد آمریکا در قبال دولت و ملت بزرگ و متمدن ایران در طول سال‌های گذشته، تاکید کرد: دولت آمریکا باید با اتخاذ سیاستی منصفانه، همراه با احترام و درک اشتباهات گذشته، در جهت جبران عملکرد خویش گام بردارد و روابط با این کشور، مستلزم جبران گذشته و قدم‌های جدید آمریکا به سوی ایران است.

آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی در دیدار با «هاینس فیشر» رئیس جمهوری اتریش و هیأت همراه تصریح کرد: ایران آمادگی کامل دارد تا در دوره‌ی جدید خود با همه کشورهای جهان به ویژه اروپا روابط و همکاری‌های سیاسی و اقتصادی گسترش داده و براساس منافع متقابل سطح همکاری‌ها را ارتقا بخشد.

هاشمی رفسنجانی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه نتایج افکارسنجی‌ها نشانگر خوشحالی و رضایت مردم جهان و ایران از توافق کشورهای ۱+۵ با جمهوری اسلامی ایران است، ضرورت اجرای تعهدات و پایبندی از سوی طرفین توافق هسته‌ای را مورد تأکید قرار داد و گفت: دو طرف مذاکره نباید اجازه دخالت تندروهای داخلی و خارجی را بدهند و باید پس از توافق کامل هسته‌ای به اجرای تعهدات خویش بپردازند.

فیشر با ابراز خوشحالی از ملاقات آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، از همراهی هیات بزرگ اقتصادی، علمی، فرهنگی و همچنین اصحاب رسانه در سفر خود به ایران خبر داد و گفت: نتایج این سفر را بسیار مثبت ارزیابی می‌کنم.

رئیس جمهوری اتریش همچنین خطاب به آیت‌الله هاشمی رفسنجانی گفت: زندگی‌نامه جناب‌عالی را به خوبی مطالعه کرده‌ام و مایلم ارزیابی جناب‌عالی را درخصوص نتایج گفت‌وگوهای ایران با کشورهای ۱+۵، فرصت های ایجاد شده پس از توافق با این کشورها، بحران‌های منطقه‌ای به ویژه بحران کهنه در کشور سوریه و آینده روابط ایران با اتحادیه اروپا و آمریکا جویا شوم.
۲۲۴۸۶۲_۴۳۴
۲۲۴۸۶۵_۴۴۶ ۲۲۴۸۶۶_۴۰۸

ثبت دیدگاه