• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

فراخوان انتخاباتی آیت‌الله هاشمی

  • 24 شهریور 1394 - 14:52
فراخوان انتخاباتی آیت‌الله هاشمی

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: «هر شخصیتی که می‌تواند، باید برای انتخابات خبرگان و مجلس کاندیدا شود»

هاشمی‌رفسنجانی نه تنها خودش برای انتخابات مجلس خبرگان خواهد آمد که برای دیگر نیروهای فکری و سیاسی هم فراخوان انتخاباتی صادر کرد. هاشمی دیروز و در دیدار اعضای شورای مرکزی مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم با بیان اینکه «هر شخصیت صاحب فکر و اندیشه‌ای که دارای قابلیت و توانایی حضور در این مجالس را براساس معیارهای اسلامی دارد و در چارچوب خانواده نظام است، باید براساس وظیفه قانونی و شرعی به عنوان نامزد شرکت کند» نشان داد هفتم اسفند هم بازیگر قدرت خواهد بود هم بازی ساز سیاسی.

اما هاشمی برای عملیاتی کردن اهدافش که همانا تغییر ترکیب این مجالس است گویا نیاز به نهضت حداکثری ثبت نام انتخاباتی نیروهای سیاسی طرفدار تغییر دارد. همین است که روی «هر شخصیت صاحب فکر و اندیشه» تاکید موکد می‌کند. گویا این «تغییر» با ورود انتخاباتی همه رخ می‌دهد. همین است که در این دیدار همچون چند ماه گذشته برای چندمین بار اهمیت انتخابات را نشانه می‌گیرد تا همه بیایند.

در توضیح اهمیت انتخابات هم می‌گوید که انتخاب هر مسوولی در ایران حتی رهبری منبعث از رای مردم است: «هر انتخاباتی برای نظام اسلامی اهمیت حیاتی دارد و انتخابات اسفند ماه اثبات این حقیقت به جهان است که با وجود بعضی ادعاها، انتخاب هر مسوولی، حتی رهبری در ایران اسلامی، منبعث از رای مردم است.»هاشمی با بیان این جمله که «از ابتدای شکل‌گیری ساختار نظام در جریان امور بوده‌ام» گفته است: ساختار نظام و قانون اساسی ما که در زمان خود براساس واقعیت‌ها و با لحاظ دورنماها تدوین شده است، دارای احکام و قوانین مترقی و تامین‌کننده حقوق اساسی اجتماعی و فردی مردم به عنوان حق شهروندی و همچنین تاکید بر اهمیت و جایگاه انتخابات است.

هاشمی‌رفسنجانی با تاکید مجدد بر اهمیت انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری و تاثیر حضور انسان‌های صالح در این مجالس به ویژه خبرگان گفت: شأن و جایگاه رهبری نظام، فراتر از سلیقه‌های سیاسی جناح‌هاست و یکی از خطرناک‌ترین حربه‌های دوستان نادان و دشمنان دانا و مخالفان نظام، پایین آوردن جایگاه رهبری در سطح یک جناح، گروه یا حزب خاص است و متاسفانه برخی دانسته یا نادانسته این روزها اهداف خود را با الفاظ و کلماتی ظاهرالصلاح دنبال می‌کنند.

ثبت دیدگاه