• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

شورای عالی امنیت ملی تایید کرد که در برجام از هیچ خط قرمزی عبور نشده است

  • 07 مهر 1394 - 16:07
شورای عالی امنیت ملی تایید کرد که در برجام از هیچ خط قرمزی عبور نشده است

محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت در مورد اینکه دبیر شورای عالی امنیت ملی گفته وارد مرحله اجرایی شدن برجام شده‌ایم، این در حالی است که هنوز بررسی برجام در مجلس به پایان نرسیده است، گفت: مجلس جناح رقیب دولت نیست بلکه به عنوان رفیق دولت، رسیدگی به برجام را آغاز کرده و مجلس شورای اسلامی نیز شورای عالی امنیت ملی را مامور رسیدگی به برجام کرده است و این شورا نیز تایید کرد که ما از هیچ خط قرمزی عبور نکرده‌ایم.

نوبخت اظهار داشت: نظر رهبر معظم انقلاب نیز این بود که مجلس از رسیدگی کنار گذاشته نشود و نظر مجلس هم در مورد برجام هر چه که باشد محترم است.

سخنگوی دولت تصریح کرد: حال این برجام به عنوان یک تعهد که شورای عالی امنیت ملی در این ارتباط مسئولیت داشته، در مجلس هم  رسیدگی شده، در مقابل هم شورای امنیت سازمان ملل قطعنامه جدیدی صادر کرده و همه زمینه‌ها برای اجرا آماده شده، لذا در بخشی که می‌توانیم تمهید مقدمات کنیم، هیچ کار خلاف قانون و رویه انجام نشده است.

وی با تاکید بر اینکه ما نباید وقت را بگذرانیم گفت: اگر هم به بیانات رهبری التفات داشته باشید، ایشان هدف از این مذاکره را تنها رفع تحریم‌ها دانستند، پس موضوع تحریم‌ها موضوعی است که باید هر چه سریعتر رفع شود.

سخنگوی دولت با بیان اینکه تحریم‌ها آثار سوئی بر اقتصاد ایران دارد، اظهار داشت: اتفاقا همین که رهبر انقلاب می‌گویند ما به خاطر لغو تحریم‌ها با ۱+۵ بر سر یک میز نشسته‌ایم به خاطر همین رفع آثار سوء است و محاسبات نشان می‌دهد هر روزی که این به تاخیر بیفتد، ما قطعا هزینه‌های را باید بپردازیم، البته بلافاصله به طرف خارجی نیز می‌گوییم همان‌طور که تاکنون دیده‌اید اگر بیش از این نیز ما را تحت فشار بگذارند، به هیچ‌وجه از آرمانها و منافع ملی خود دست نخواهیم کشید، همچنان که تاکنون نیز با همین شرایط تحریم توانسته‌ایم به رشد اقتصادی برسیم.

ثبت دیدگاه