• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024

تجمع دلواپسان غیرقانونی است و با آن برخورد می‌شود

  • 10 مهر 1394 - 22:59
تجمع دلواپسان غیرقانونی است و با آن برخورد می‌شود

فرماندار تهران، اجتماع انجام شده در چند روز گذشته مقابل مجلس در اعتراض به مراحل تصویب برجام در مجلس شورای اسلامی را غیرقانونی دانست.

عیسی فرهادی افزود: از چهارشب پیش تاکنون تعداد معدودی از افراد خارج از شهرستان تهران به منظور اعتراض به تصویب لایحه برجام مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کردند که اجتماع آنان بدون مجوز صورت گرفته است.

وی گفت: این افراد با برپایی چادر، نصب بنر و اطراق مقابل مجلس شورای اسلامی بدون دریافت مجوز رسمی از وزارت کشور یا فرمانداری در این محل اجتماع کردند.

بنا به اظهار وی انجام هر گونه اجتماع و یا راهپیمایی نیاز به کسب مجوز از وزارت کشور و یا فرمانداری است.

فرهادی با تاکید به اینکه در این مدت به صورت مسالمت آمیز از اجتماع کنندگان درخواست ترک محل شده گفت: با توجه به فاجعه ناگوار مکه مکرمه و وجود اعیاد قربان و غدیر به طرق مختلف بدون استفاده از ابزار قانونی از اجتماع کنندگان غیر قانونی درخواست ترک محل شده است.

وی با اشاره به اینکه تعدادی از این افراد از انقلابیون هستند گفت: انتظار می رود این افراد انقلابی بیش از دیگران در مسیر رعایت قانون و انجام مراحل دریافت مجوز رسمی اقدام کنند.

فرهادی با اشاره به اینکه تاکنون درخواستی برای برپایی این تجمع ها به فرمانداری ارائه نشده گفت: تعدادی از نمایندگان مجلس نیز در این اجتماع حضور پیدا کردند که برخلاف انتظار بایستی با تاکید بر قانون نسبت به پراکنده شدن این اجتماع کنندگان اقدام می کردند ولی متاسفانه با ایراد سخنرانی بر ماندگاری و ادامه اجتماع تاکید کردند.

فرماندار شهرستان تهران با تاکید بر اینکه مراحل تصویب برجام به صورت قانونی در مجلس شورای اسلامی در حال اجر است افزود: در صورت تصویب نهایی این لایحه در مجلس شورای اسلامی و سپس در شورای نگهبان تمامی مردم ایران ملزم به تمکین از این قانون خواهند بود.

فرهادی با بیان اینکه این اجتماع غیر قانونی است گفت: در صورت ادامه این اجتماع فرمانداری شهرستان تهران ملزم به اعمال قانون برابر اجتماع کنندگان روبروی مجلس خواهد بود.

وی گفت: این اجتماع موجب اختلال در آمد و شد مردم و سد معبر برای تردد خوردرو ها شده است.

فرماندار شهرستان تهران گفت: در صورتی که این اجتماع کنندگان اقدام به مراحل دریافت مجوز رسمی از مراجع قانونی کنند این فرمانداری نه تنها مانع اجتماع افراد نخواهد بود بلکه تمهیدات لازم و قانونی نیز دراین مورد به مرحله اجرا خواهد گذاشت.

ثبت دیدگاه