• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024

نطق توهین‌آمیز بیرانوند علیه ظریف، روی میز هیات نظارت بر رفتار نمایندگان

  • 12 مهر 1394 - 16:58
نطق توهین‌آمیز بیرانوند علیه ظریف، روی میز هیات نظارت بر رفتار نمایندگان

نماینده مردم شهرضا گفت: در اولین جلسه هیات نظارت بر رفتار نمایندگان که احتمالا در هفته جاری برگزار می‌شود نطق نماینده بروجرد خطاب به ظریف مطرح و مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

عوض حیدرپور در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به نطق توهین‌آمیز نماینده بروجرد خطاب به ظریف عنوان کرد: نمایندگی مجلس جایگاهی است که افرادی که در این جایگاه قرار می‌گیرند باید مراقب باشند و همواره با ادبیات فاخر صحبت کنند.

وی افزود: یک نماینده نباید حرفی که دلگیرکننده، زننده و خلاف ادب سیاسی و اخلاقی است بر زبان بیاورد. همانطور که شاهد بودیم در آن جلسه کلماتی از زبان این نماینده شنیده شد که زیبنده یک نماینده نبود و باعث شد حجت‌الاسلام ابوترابی به وی تذکر بدهد.

عضو هیات نظارت بر رفتار نمایندگان خاطرنشان کرد: نباید فراموش کنیم که امثال آقای ظریف فرزندان این نظام هستند و در انقلاب پیشگام بوده‌ و مورد وثوق رهبری و نظام هستند برای همین باید کلام یک نماینده نیکو و فاخر باشد.

وی ادامه داد: در همین راستا اگر وزارت خارجه در واکنش به این اظهارات به نامه‌ای بدهد، قطعا آن را مورد رسیدگی قرار می‌دهیم. در غیر اینصورت در اولین جلسه هیات نظارت بر رفتار نمایندگان که احتمالا در هفته جاری برگزار می‌شود، این مسئله مطرح و مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

بهرام بیراوند نماینده مجلس چند روز قبل و پس از ماجرای دست دادن ظریف و اوبما گفت: «آقای ظریف غلط زیادی کرده که به عنوان وزیر خارجه چنین کاری کرده و دلش خواسته با رئیس جمهور آمریکا دست بدهد! ای کاش اندازه یک جوجه خروس غیرت دینی داشتند.»

ثبت دیدگاه