• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024

هاشمی رفسنجانی: نمی‌توان آگاهی مردم را در بند کشید/عده‌ای که در جنگ و مبارزه نبودند میراث خواه شده‌اند

  • 12 مهر 1394 - 17:09
هاشمی رفسنجانی: نمی‌توان آگاهی مردم را در بند کشید/عده‌ای که در جنگ و مبارزه نبودند میراث خواه شده‌اند

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه نمی‌توان آگاهی مردم را به بند کشید، گفت: اگر بعضی از مردم و بزرگان در مقابل زیادی خواهی بعضی‌ها سکوت می‌کنند، به خاطر مصلحت نظام و حمایت از پایه‌های انقلاب است که می‌دانند این روز‌ها وحدت و همدلی ضرورت اصلی جامعه ماست.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا  آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی صبح یکشنبه در دیدار جمعی از فرماندهان رزمی زمان جنگ و بسیجیان و پاسداران هشت سال دفاع مقدس گفت: نباید از آگاهی مردم بترسیم و اتفاقاً باید از این آگاهی که الحمدلله در قشر جوان و تحصیلکرده جامعه نیز ریشه دوانده، به عنوان یک سرمایه در جهت بهتر کردن کار‌ها استفاده کنیم.

هاشمی رفسنجانی، با بیان نکاتی از آیات قرآن کریم و روایاتی از پیامبر اکرم (ص) و ائمه معصوم (ع)، گفت: ما که مسلمانیم، باید براساس دستورات منابع دینی برای آینده فرزندان خود برنامه ریزی کنیم و نگذاریم جمودی که خواسته بعضی هاست، در اقشار مختلف مردم فراگیر شود.
وی با ترسیم سیری از اتفاقات پس از رحلت پیامبر که گروهی با ادعای حمایت از اسلام، به یادگار ارزشمند پیامبر ظلم کردند و اهل بیت نبوت را برنتابیدند، به دوره اخیر مخصوصاً پس از هشت سال جنگ اشاره کرد و گفت: بعد از جنگ یک عده میراث خواه شدند، در حالی که در تاریخ واقعی جنگ و در طول هشت سال دفاع مقدس و پیش از آن در مبارزات ۱۵ ساله مردم، به بهانه‌های متعدد گوشه گیری می‌کردند.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر این جمله که «مردم واقعیت‌ها را می‌دانند»، گفت: نمی‌توان آگاهی مردم را به بند کشید و اگر بعضی از مردم و بزرگان در مقابل زیادی خواهی بعضی‌ها سکوت می‌کنند، به خاطر مصلحت نظام و حمایت از پایه‌های انقلاب است که می‌دانند این روز‌ها وحدت و همدلی ضرورت اصلی جامعه ماست.

ثبت دیدگاه