• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024

روحانی: ظریف یکی از قهرمانان ملی تاریخ ماست

  • 13 مهر 1394 - 15:42
روحانی: ظریف یکی از قهرمانان ملی تاریخ ماست

حسن روحانی رئیس جمهور روحانی درباره اقدامات وزیر امورخارجه پیرامون فاجعه منا گفت: آقای ظریف یکی از قهرمانان ملی در تاریخ ملی ما است و همه تلاش و کوشش خود را برای رایزنی با مسئولین جهانی در سازمان ملل برای روشن کردن ابعاد این فاجعه انجام داد و حتی با دبیر کل نیز پیرامون این موضوع صحبتی را داشتند.

به گزارش «انتخاب»، حسن روحانی در همایش ملی روستا خاطرنشان کرد: ما باید به این مردم افتخار کنیم، در این دولت طی دوسال گذشته هر چی که داریم و هر چیزی که بدست آوردیم در سایه امید مردم حضور و فعالیت آن‌ها بوده است، اگر ما توانستیم در میز مذاکرات به یک افتخار بزرگ تاریخی برسیم در سایه حضور مردم بوده است.

روحانی درباره برخی از انتقاد‌ها به روند مذاکرات هسته‌ای و نتایج آن نیز گفت: بگذاریم برخی هر حرفی که می‌خواهند بزنند. من به موقع پاسخ آن‌ها را خواهم داد.

وی اضافه کرد: من در سازمان ملل با بزرگ‌ترین سران کشور‌ها ملاقات کردم و برخی نیز تقاضای ملاقات داشتند که یا وقت نبود یا مصلحت نبود که با آن ملاقات کنم، در این ملاقات‌ها همه آن‌ها بدون استثنا مذاکرات هسته‌ای ایران را یک دستاورد بزرگ می‌دانستند و اعتقاد داشتند که کار عظیمی اتفاق افتاده است که نه در تاریخ ۱۰ ساله اخیر و صد ساله گذشته بی‌سابقه بوده است که یک کشور در حال توسعه در مقابل ۶ کشور بزرگ جهانی که ۵ کشور آن عضودائم شورای امنیت است بنشیند مذاکره کند و به چنین دستاوردی برسد.

رئیس دولت یازدهم تاکید کرد: در این ملاقات‌ها هیچ کدام از سران کشور‌ها نگفتند ایران ناموفق بوده است همه اعتراف کردند که ایران به توفیق بزرگی دست یافته است و تنها فقط یک رژیم قاصد صهیونیستی از این دستاورد بزرگ ایران نگران است.

روحانی تصریح کرد: امروز آنهایی که می‌خواهند اقتدار ملت را که در مذاکرات هسته‌ای ایجاد شده است را زیر سوال ببرند به نفع چه کسی حرکت می‌کنند این افتخار متعلق به همه ملت است که ما باید به آن افتخار کنیم.

اشاره رئیس‌جمهور به کتبه کوروش

رئیس جمهور همچنین گفت: متاسفانه با افزایش جمعیت، ادامه خشکسالی و کاهش منابع زیر زمینی مواجه هستیم که البته این موضوع از دیرباز و از زمان کوروش از دغدغه‌های ما بوده است و دعایی که در یکی از کتیبه‌های آن زمان نوشته شده است این است که خدایا ما را از خشکسالی و دروغ دور بدار و در زمینه‌ی دروغ تجربه کردیم و دیدیم که چه بلایی بر سر ما آورد.

ثبت دیدگاه