• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024

روحانی خطاب به کاسبان تحریم: دکانتان کساد نمی‌شود، نگران نباشید

  • 20 مهر 1394 - 15:03
روحانی خطاب به کاسبان تحریم: دکانتان کساد نمی‌شود، نگران نباشید

رییس جمهور خطاب به کاسبان تحریم گفت: دکانتان کساد نمی‌شود٬ نگران نباشید. بگذارید مسئله برجام پیش برود.

به گزارش خبرنگار ایلنا٬ حجـت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در بیست‌ودومین سفر استانی خود به استان مازندران و در ورزشگاه این شهر در جمع مردم استان، گفت: ما حق نداریم از جیب مردم شعار بدهیم٬ هر کس می‌خواهد شعار بدهد از جیب خود خرج کند٬ نه از جیب فقرا و محرومان. ما تمام حقوقمان را در این مذاکرات گرفتیم و من در فرصت‌های بعدی حتما همه مسائل را توضیح خواهم داد. بعضی از سخنان را نشنیده بگیرید چرا که به موقع به آن جواب داده می‌شود شما ببینید چه کسانی هستند که از رفع تحریم‌ها ناراحت می‌شوند والله از تحریم‌ها ما ضرر می‌کنیم و شما هم متضرر می‌شوید. ناراحت نباشید٬ دکان شما کساد نمی‌شود. نگران نباشید اساس ما در این مذاکرات رفاه مردم بود اساس ما در مذاکرات این بود که رونق علم را به کشور بیاوریم. من از شما متشکرم و اگر شما به من علاقه دارید به یک خادم کوچک و یک سرباز این ملت ابراز علاقه می‌کنید٬ همه ما به ایران افتخار می‌کنیم و همه می‌خواهیم رشدو توسعه این کشور محقق شود.

وی افزود: ما به دنبال مذاکرات هستیم، دنبال سرمایه‌گذاری در این کشور هستیم همین امروز صد‌ها شرکت‌ بین‌المللی و صد‌ها سرمایه‌گذار در تهران و شهرستان‌ها مهمان ما هستند ما بعد از توافق با راهنمایی‌های رهبر معظم انقلاب هم سرمایه‌گذاری را جذب خواهیم کرد و هم تکنولوژی پیشرفته را.

روحانی گفت: از مجلس تشکر می‌کنم که نمایندگان٬ کلیات طرح برجام را طبق خواسته مردم تصویب کردند.

رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه صحبت‌های رهبری باید فصل‌الخطاب قرار گیرد گفت: نباید برجام بین مردم فاصله بیندازد و اشکالی ندارد که برخی نظر دیگری دارند اما اکثریت مردم راه را مشخص خواهد کرد و اقلیت نیز به حقوق اقلیت خود خواهند رسید.

روحانی افزود: امروز برجام باید سکوی پرش جوانان انقلابی ما باشد.

رئیس جمهور خاطر نشان کرد: برخی فکر می‌کنند ما می‌خواستیم به غرب نزدیک شویم٬ اما واقعیت این است که غرب و شرق برای ما تفاوتی ندارد و آنچه برای ما اهمیت دارد اشتغال جوانان و رونق اقتصاد است. من به عنوان نماینده شما چگونه می‌توانم رضایت دهیم که ۱۵ الی ۲۰ درصد برای واردات اجناس از جیب شما خرج شود.

ثبت دیدگاه