• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024

‌آیت‌الله هاشمی: تیم مذاکره‌کننده در طول این دو سال خون دل بسیاری خوردند

  • 24 مهر 1394 - 9:16
‌آیت‌الله هاشمی: تیم مذاکره‌کننده در طول این دو سال خون دل بسیاری خوردند

به گزارش انتخاب، آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه تیم مذاکره کننده هسته‌ای و دولت در طول این دو سال و نیم خون دل بسیاری خوردند و حرف‌های مخالف زیادی شنیدند، اظهار کرد: افرادی به دلایل سیاسی و نه به خاطر دلسوزی برای کشور، حرف‌های مخالف فراوانی را علیه دولت بیان کردند و در مجلس نیز دیدید که چگونه از تریبون‌ها علیه دولت و تیم مذاکره کننده استفاده شد. هرچند که در نهایت نمایندگان مجلس در روزهای آخر عمر این دوره با اکثریت آرا به برنامه جامع اقدام مشترک رای دادند.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به مساله برجام در مجلس اظهار کرد: بعد از تلاش‌های فراوان، مجاهدت‌ها، شجاعت‌های دولت و شخص رییس جمهور با هدایت مشخص رهبری و مجاهدت‌های تیم مذاکره کننده و بعد از دو سال و نیم مذاکره برجام در مجلس نیز به تصویب رسید و امروز امیدواریم با اجرای هر چه سریع‌تر آن گره از مشکلات کشور گشوده شود.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه در آمریکا نیز لابی‌های فعال بودند تا برجام به نتیجه نرسد، اظهار کرد: همان طور که در آمریکا لابی‌هایی می‌کوشیدند تا برجام به نتیجه درستی نرسد و شخص نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نیز تلاش بسیاری در این زمینه انجام داد و متاسفانه در ایران نیز کسانی بودند که ظاهرا به این نتیجه رسیده بودند که عمل کردن به برجام به صلاح نیست. من نمی‌خواهم درباره نیت آن‌ها اظهارنظری کنم و امیدوارم که از سر دلسوزی مخالفت کرده باشند اما به نظرم این گفته‌ها روشن‌تر است.

وی با بیان اینکه ضرباتی که کشور از تحریم‌های طولانی مدت خورده است چنان سنگین بوده که صلاح نیست هم اکنون مطرح شود، اظهار کرد: قطعنامه‌های شش‌گانه شورای امنیت ضربه‌های فراوانی به کشور زد و سایه جنگ را بر سر مردم و دولت انداخت اما امروز با شجاعت دولت و همکاری شورای نگهبان و مجلس و حمایت رهبری، برجام آماده اجرا است.

هاشمی رفسنجانی افزود: امیدوارم ملتی که بعد از انقلابش از همیشه مظلوم‌تر بوده و در این ۳۶ سال کینه‌جویی‌های منافقین، ۸ سال دفاع مقدس، بازسازی‌ خرابی‌های جنگ و ساختن زیربناهای کشور را به چشم خود دیده و با تمام این بحران‌ها صبورانه برخورد کرده و به خصوص در این ۱۰ سال آخر با تحریم‌های بسیاری مواجه شده که هیچ کشوری جز آفریقای جنوبی چنین تحریم‌هایی را به خود ندیده است، روی آرامش را به خود ببیند.

وی با بیان اینکه ملت ایران انقلاب را از خودشان می‌دانند و به همین خاطر در برابر مشکلات صبر و شکیبایی به خرج می‌دهند، اظهار کرد: انقلابی که رژیم سابق را شکست داد و آمریکا را از مرزهای ایران خارج کرد به واسطه حضور مردم در خیابان‌ها و جانفشانی‌های آنها بود. هرچند که امثال بنده نیز سخنرانی می‌کردیم و بیانیه می‌دادیم اما انقلاب را در واقع مردم انجام دادند و به همین خاطر در برابر مشکلات، نجابت، وقار و صبر به خرج می‌دهند و خم به ابرو نمی‌آورند.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: اگر امروز ایران قدرتمندترین و امن‌ترین کشور منطقه است به این دلیل است که مردم انقلاب را دوست دارند هرچند که انتقاداتی نیز دارند و از بیکاری‌ها و بداخلاقی‌ها شکایت دارند و این شکایت‌ها نیز به حق است اما آنها در نهایت از انقلاب ناراضی نیستند و کسانی که بخواهند مردم را از انقلاب دور کنند بزرگترین ظلم را به این ملت انجام می‌دهند.

وی با اشاره به نزدیک بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری اظهار کرد: ما در آستانه انتخابات قرار داریم و مصلحت نیست دچار تفرقه شویم بلکه باید با آرامش و متانت نظرات مختلف را با مردم در میان بگذاریم تا آن‌ها به هرکسی که می خواهند رای بدهند چرا که ما مردم فهیمی داریم و ملت دارای وحدت است که نباید شکسته شود.

هاشمی رفسنجانی افزود: ما باید شجاعت گفتن حقیقت را داشته باشیم و جامعه نیز شجاعت شنیدن حقیقت را داشته باشد و بر اساس آنچه که دیدگاه و نظر جامعه است انتخابات برگزار شود چرا که مردم ولی نعمت ما هستند و لازم است که حق الناس مردم که به تعبیر مقام معظم رهبری رای آن‌هاست رعایت شود و انتخابات همان طور که مردم می‌خواهند برگزار شود.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد که با اجرای برنامه جامع اقدام مشترک، مشکلات جوانان و تحصیل‌کردگان بدون شغل حل شود.

ثبت دیدگاه