• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024

سند تاریخی دست دادن امام حسین با عمر سعد

  • 03 آبان 1394 - 17:30
سند تاریخی دست دادن امام حسین با عمر سعد

 پس از سخنان اخیر حجت الاسلام ناصر نقویان درباره دست دادن امام حسین (ع) با عمر سعد، وی سند تاریخی این گفته خود را ارائه کرد.

به گزارش خبرآنلاین، انتشار این بخش از سخنرانی وی در شب عاشورا، با طرح سوالی روبرو شد، مبنی بر اینکه دست دادن امام حسین(ع) با عمر سعد در کدام یک از منابع تاریخ اسلام آمده است؟

حجت الاسلام نقویان در پاسخ به خبرآنلاین گفت: در کتاب «ارشاد» شیخ مفید یکی از کتب معتبر روایی تاریخی نقل شده است که امام حسین(ع) با عمر سعد سه ملاقات داشته است. یکی به درخواست عمر سعد و دو دیدار به درخواست امام حسین(ع). ایشان که اسطوره ادب و احترام و کرامت است، قطعا وقتی با کسی ملاقات می کند، عقب عقب نمی رود و به او پشت نمی کند، بلکه مثل آقا با فردی که دیدار کرده دست می دهد.

وی با تاکید بر اینکه صرف دست دادن، دلیلی برای چیزی نیست، از دیدار پیامبر اکرم(ص) با ابوجهل یاد کرد و افزود: بنا بر آنچه در کتاب «امالی» شیخ صدوق آمده پیامبر هم در آن دیدار با ابوجهل دست داده است.

این روحانی با اعتقاد بر اینکه طرح مسائل حاشیه ای درباره دست دادن ظریف و اوباما، برای دور کردن اذهان مردم از اصل قصه است، ادامه داد: من قصد نداشتم به این موضوع ورود کنم اما مجبور شدم این را بگویم وگرنه از نظر من پرداختن به حواشی، به منزله تلف کردن وقت مردم است. میلیاردها تومان در این کشور اختلاس شده و رشوه پرداخت شده، بیکاری، اعتیاد دختران، تاخیر در ازدواج جوانان، زیر پا گذاشتن حق مردم و …. اتفاقات شومی در کشور است که حتی شایسته حکومت انسانی نیست، چه رسد به حکومت مسلمانی.

نقویان ادامه داد: اگر مسئولیتی به نمایندگان کشور و دیپلمات هایمان داده ایم، باید به آنها اعتماد کنیم. کما اینکه رهبری انقلاب هم از آنها با عناوینی چون «کار بلد»، «انقلابی» و «متدین» نام بردند. پس نباید این چیزها را پیراهن عثمان کرده و در رسانه ملی پخش کنیم و به آن دامن بزنیم. این کارها مرا به یاد رفتار ساواک می اندازد که در مجالس وعظ و سخنرانی شرکت کرده و از گوشه و کنار مدام صلوات می فرستادند تا مردم صدای سخنران و حرف حق او را نشنوند!

وی در پایان از رسانه ها خواست تا به حواشی از این دست نپردازند و به دنبال روشنگری افکار عمومی باشند.

ثبت دیدگاه