• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024

دفاع رهبر انقلاب از دکتر ظریف و تیم مذاکره‌کننده؛ حجت تمام شد

  • 10 آبان 1394 - 17:31
دفاع رهبر انقلاب از دکتر ظریف و تیم مذاکره‌کننده؛ حجت تمام شد

بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب در تمجید بی سابقه از عملکرد دکتر ظریف و تیم مذاکره کننده، حجت را بر تندروها تمام کرد.

به گزارش «انتخاب» ؛ پس از حصول توافق هسته ای، انتقادات جریانات تندروی اصولگرایی بالاخص در شاخه پایداری و برخی روزنامه ها، بسیار شدید شد. این افراد سعی داشتند با ادعاهای خاص ، در تدین ، جدیت و حرکت در مسیر منافع ملی کشور و نظام تیم مذاکره کننده هسته ای، خدشه ایجاد کنند.

طرح ادعاهای فنی غیرقابل فهم ، در شرایطی که خود آنان نیز قدرت درک آنچه را که می گفتند نداشتند و به همین دلیل ، در برابر پاسخ تیم هسته ای قانع نمی شدند ، تنها بخش اندکی از حملات و هجمه های تندروها علیه تیم هسته ای بوده است.

از سوی دیگر، این جریان همواره با تفسیر و تاویل از سخنان صریح رهبر معظم انقلاب، سعی داشتند مواضع رهبری را به سود جریان خود مصادره کنند و مدعی شوند نظرات آنان، عین نظرات رهبری است و بدتر آنکه ادعا می کردند، آنچه آنان می گویند موضع پنهان رهبری است! مطالبی را به ایشان نسبت می دادند که رهبری در مواضع صریح خود، اشاره ای به آن نداشتند.

این انتقادات تا حدی پیش رفت که توهین ها به ظریف در مجلس به اوج خود رسید و حتی ، علی اکبر صالحی در مجلس و در برابر چشمان دیگر نمایندگان، توسط حسینیان تهدید به «کشتن به سیمان» شد.

پس از سخنان امروز رهبر معظم انقلاب که حمایت ویژه از ظریف و روش و منش دیپلماتیک وی و تیم مذاکره کننده، لااقل در حوزه مذاکرات هسته ای محسوب می شود، باید دید مدعیان ولایتمداری این بار در واکنش به چنین سخنان صریح و شفافی، به خط ولایت بازخواهند گشت یا مسیر آنان ، همان مسیر تفاسیر خاص از بیانات رهبری و استفاده از نام ولایت در مسیر اهداف و مطامع سیاسی است. تفاسیری که بعضاً با بیانیه های دفتر رهبری همراه بوده است.

بیانات روز یکشنبه ۱۰ آبان رهبری، می تواند پایانی باشد بر حملات و مناقشه بی فایده جریانات تندرو علیه دولت در بحث مذاکرات هسته باشد ، سخنانی که می تواند حجت را بر این جماعت تمام کند، البته اگر به آنچه ادعا می کنند وفادار باشند.

رهبری چه گفتند؟

حضرت آیت الله خامنه‌ای در دیدار وزیر امور خارجه و سفرا و کارداران جمهوری اسلامی، تعبیر رزمندگان و جنگ‌آوران خطوط مقدم در عرصه بین‌الملل را شایسته شغل و شأن مسئولان و کارکنان وزارت خارجه خواندند و افزودند: وزارت خارجه با توجه به اهداف و وظایف خود بخوبی فعال است و به‌خصوص در تجربه اخیر مذاکرات هسته‌ای، آقای دکتر ظریف و همکارانشان آزمون خوبی، از سر گذراندند.

رهبر انقلاب با تحسین تلاش و جدیت تیم مذاکره کننده گفتند: احساس قدرت و نشستن در مقابل ۶ قدرت جهانی، دفاع از اهداف و تثبیت حضور و وجود خود به طرفهای مقابل، از جمله نقاط قوت مذاکره کنندگان کشورمان در مذاکرات هسته ای بود.

ایشان، تدین را مهمترین نقطه قوت آقای ظریف خواندند و افزودند: بنده مکرر برای شما عزیزان دعا می‌کنم.

ثبت دیدگاه