• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024

ظریف: ما به دنبال درگیری با آمریکا نیستیم

  • 23 آبان 1394 - 17:51
ظریف: ما به دنبال درگیری با آمریکا نیستیم

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران به روزنامه السفیر چاپ لبنان گفت: ما به دنبال درگیری با آمریکا و دیگران نیستیم و نباید در سطح داخلی بایکدیگر درگیر شویم. ما آماده‌ایم و گوش‌هایمان و در‌هایمان باز است.

وی افزود: مذاکرات ما با آمریکایی‌ها فقط به پرونده هسته‌ای محدود بود. هر چند که آمریکایی‌ها آماده بودند و عملا تمایل داشتند که در مذاکرات وارد مسائل منطقه‌ای شوند اما ما به دو دلیل آماده نبودیم. اول اینکه به آمریکایی‌ها اعتماد نداریم و آن‌ها را در رابطه با مسائل منطقه‌مان به علت حمایت آن‌ها از رژیم صهیونیستی جدی نمی‌دانیم. همچنین آن‌ها واقع‌گرا نیستند.

ظریف گفت: علت دوم این است که ما بررسی مسائل منطقه‌ای را با دوستانمان در منطقه بهتر می‌دانیم زیرا معتقدیم که باید مسائل منطقه ما به واسطه کشورهای منطقه حل‌وفصل شود. اما در خصوص آینده روابط با آمریکا، این مسئله به نحوه اجرای توافق هسته‌ای از سوی آمریکایی‌ها بستگی دارد. باید ببینیم که آیا امکانی برای کاهش بی‌اعتمادی به آمریکایی‌ها با امکان اجرای توافق هسته‌ای وجود دارد یا خیر. اما تا به امروز دیدیم که آمریکایی‌ها با وجود تلاش‌هایی که انجام داده‌اند٬ هنوز مطیع رژیم صهیونیستی هستند.

وی خاطرنشان کرد: معتقدیم آمریکا در واقع سیاست‌های اشتباهی را اعمال می‌کند و این سیاست‌های اشتباه به گسترش افراط‌گرایی و تروریسم در این منطقه و ادامه جنایات رژیم صهیونیستی منجر شده است٬ پس باید این سیاست‌ها تغییر کند. ما احساس می‌کنیم آمریکایی‌ها نیز باید مواضعشان را تغییر دهند. آنها در ‌‌نهایت دیر یا زود مجبور خواهند شد که این مواضع و سیاست‌ها را تغییر دهند.

ثبت دیدگاه