• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024

اوباما: داعش نماینده اسلام نیست

  • 16 آذر 1394 - 15:33
اوباما: داعش نماینده اسلام نیست

رئیس‌جمهور آمریکا با بیان این که داعش نماینده اسلام نیست، اعلام کرد: کشور ما مشغول نبرد با تروریسم بوده و داعش را شکست خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا در نطقی که در دفتر خود در کاخ سفید ایراد کرد، تروریست‌های داعش را آدمکش نامید و تصریح کرد: تهدید تروریسم واقعی و جدی است اما ما بر آن فائق خواهیم آمد.

او گفت: داعش نماینده اسلام نیست. آنها اوباش و آدم‌کش هستند، بخشی از فرقه مرگ. به علاوه بخش اعظم قربانیان تروریسم در دنیا مسلمان هستند. اگر ما می‌خواهیم علیه تروریسم موفق شویم باید جوامع مسلمان را به عنوان یکی از مهم ترین متحدان خود جذب کنیم، نه این که آنها را مورد سوءظن و نفرت قرار دهیم و از خودمان دور کنیم.

اوباما افزود: داعش یک فرقه کوچک از میان میلیون‌ها مسلمان سراسر جهان است میلیونها تنی که ایدئولوژی نفرت آنها را رد می‌کنند. اما این بدان معنی نیست این حقیقت که ایدئولوژی افراط‌گرایی را که در میان این جامعه میلیونی گسترش یافته را ندیده بگیریم.این یک مشکل واقعی است که مسلمانان باید با آن مقابله کنند بدون هیچ عذر و بهانه‌ای. رهبران مسلمانان باید شفاها هرگونه تفسیر اشتباه از اسلام را که توسط داعش ایراد می‌شود، نفی کنند. اما همان طور که وظیفه مسلمانان سراسر جهان است تا ریشه این ایده‌ها و تفکرات انحرافی را که به افراط‌گرایی منجر می شود بیابند، آمریکایی‌ها نیز با هر دین و عقیده‌ای باید تبعیض و تعصب را انکار و رد کنند. این مسئولیت ماست که اشارات مبنی بر این که باید با مسلمانان آمریکا طور دیگری برخورد کرد را رد کنیم.

رئیس‌جمهور آمریکا تصریح کرد که کشورش با گروه های تروریستی در جنگ است و تلاش کرد که نشان دهد آمریکا با اسلام سر جنگ ندارد. وی تأکید کرد: جنگی که اکنون وجود دارد، جنگ بین آمریکا و اسلام نیست.

اوباما تأکید کرد، آمریکا وارد جنگ زمینی در سوریه یا عراق نخواهد شد و حتی اگر جنگ علیه داعش نیز تشدید شود، چنین اتفاقی نخواهد افتاد.

وی افزود: ما نباید وارد جنگ زمینی در سوریه یا عراق شویم چون این چیزی است که داعش می‌خواهد. اگر ما سرزمین‌های خارجی را اشغال کنیم آنها می‌توانند سال‌ها به کار خود ادامه دهند. راهبردی که ما اکنون انجام می دهیم شامل حملات هوایی، عملیات ویژه و نیروهای محلی و بهترین روش است. ما نباید اجازه دهیم که نبرد ما با تروریسم به نبرد آمریکا با اسلام تبدیل شود چون این چیزی است که داعش می خواهد.

اوباما گفت، میلیون‌ها مسلمان هستند که مخالف ایدئولوژی نفرت هستند. باید به یاد داشته باشیم مسلمانان زیادی لباس نظامیان آمریکایی را به تن کرده اند و برای ما نبرد می‌کنند. آمریکایی‌ها نباید پیروان دین اسلام را مسبب غم و رنج خود بدانند. مسلمانان آمریکا دوستان، همسایگان ، همکاران و قهرمانان ورزشی ما هستند. بله آنها حتی زنن و مردانی در لباس ارتش هستند و حاضرند برای دفاع از کشور جان خود را بدهند. ما باید این موارد را به خاطر داشته باشیم.

وی افزود، جامعه مسلمان آمریکا باید بخشی از تلاش‌ها در جنگ علیه افراط‌گرایی باشد. مسلمانان می‌توانند پیام‌هایی معتبر و موثر ارسال و تبلیغات افراط‌گرایان را تضعیف کنند.

ثبت دیدگاه