• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024

علی مطهری: اسلام اجازه نمی‌دهد حتی برای تبلیغ دین از دروغ، چاپلوسی، جعل حدیث و تهمت استفاده کنیم

  • 19 آذر 1394 - 8:53
علی مطهری: اسلام اجازه نمی‌دهد حتی برای تبلیغ دین از دروغ، چاپلوسی، جعل حدیث و تهمت استفاده کنیم

علی مطهری، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان این که پیامبر (ص) برای یک هدف مقدس از ابزار نامقدس استفاده نمی‌کردند، افزود: اسلام اجازه نمی‌دهد حتی برای تبلیغ دین هم از ابزار نامقدسی مانند دروغ، چاپلوسی، جعل حدیث و تهمت استفاده کنیم.

به گزارش مهر، علی مطهری، عصر چهارشنبه، با حضور در جمع دانشجویان گلستان با تاکید بر این که استفاده از جهالت مردم به نفع دین در اسلام نیامده و اسلام دین را از روی آگاهی می‌خواهد، بیان کرد: وسیله حق برای هدف حق باید استفاده شود و دروغ گفتن برای هدف حق و یا حتی توبه گرفتن از مردم درست نیست.

مطهری همچنین به دستگیری ۳۰ یا ۴۰ خبرنگار قبل از انتخابات ۹۲ اشاره کرد و با بیان این که با پیگیری ما توضیحاتی داده شد اما قانع نشدیم، اظهار کرد: آن ها گفتند دانشجویان با BBC ارتباط داشتند، یک خبرنگار، یک دختر یا پسر ۲۵ ساله چه اسراری دارد جز آنچه در سایت‌ها هم منتشر می‌شود، بعد معلوم می‌شود که همه قضیه برای ایجاد رعب قبل از نتخابات بوده است.

وی به بازداشت‌های اخیر هم اشاره کرد و با بیان این که به این بازداشت ها هم بدبین هستم، تصریح کرد: انتقادها برای پروژه سازی است و به این بهانه نباید اهداف سیاسی پیاده شود.

مطهری با اشاره به حصر خانگی گفت: از ابتدا گفتیم که باید به حوادث سال ۸۸ منصفانه نگاه شده و همه ریشه‌ها دیده شود، اگر نیاز به محاکمه است محاکمه شوند و پرونده بسته شود.

هیچ کس را بدون حکم قضایی نمی‌شود بازداشت کرد

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: این حوادث سه ریشه اصلی شامل اشتباهات برخی نهادهای حکومتی، شیطنت‌های احمدی نژاد و عدم تمکین موسوی و کروبی از قانون و ادامه دادن اعتراضات داشت و اگر از قانون تمکین می‌کردند به نفع خودشان بود.

مطهری تاکید کرد: هر سه ریشه باید رسیدگی می‌شد و اگر مجازاتی هم هست باید بر اساس حکم قضایی باشد، نه اینکه به صورت غیر قانونی باشد.

وی بیان کرد: هیچ کس را بدون حکم قضایی نمی‌شود بازداشت کرد، به نظر من دیر نشده و همین حالا هم این کار انجام شود بهتر است.

وی اضافه کرد: ادامه این وضع به صلاح انقلاب نیست و ممکن است تبدیل به غده‌ای سرطانی شود.

مطهری افزود: با توجه به شرایط سنی و بیماری‌های این دو نفر اگر یکی از آنان فوت کند ممکن است مشکل ایجاد شود لذا بهتر است این پرونده خاتمه پیدا کند.

ثبت دیدگاه