• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

شاگرد امام خمینی وارد عرصه انتخابات خبرگان شد

  • 20 آذر 1394 - 19:19
شاگرد امام خمینی وارد عرصه انتخابات خبرگان شد

آیت الله سید محمد موسوی بجنوردی، برای انتخابات خبرگان رهبری اعلام کاندیداتوری کرد.

آیت الله موسوی بجنوردی  که از شاگردان امام خمینی (س) محسوب می شود، به «انتخاب» گفت: با توجه به پیشنهاد گروه ها و شخصیت های مختلف و با در نظر گرفتن تدریس و سابقه حضورم در نجف در درس امام خمینی و سابقا عضویت در شورای عالی قضایی و … برای انتخابات مجلس خبرگان کاندیدا می شوم. امیدوارم که با رای مردم، بتوانم در جهت صیانت از خط امام و نظرات رهبر انقلاب موثر واقع شوم.

خبرنگاران همواره او را در کنار سید حسن خمینی دیده اند فردی که در عین حال که مقام معلمی سید حسن را دارد بعد از ازدواج دخترش با وی نزدیکترین عضو بیت امام به حساب می آید.

او فرزند میرزا سید حسن بجنوردی صاحب کتاب القواعد الفقهیه است. تحصیلات حوزوی را در حوزه علمیه نجف نزد امام خمینی، آیات عظام خویی، سید محسن حکیم و شیخ صدرا بادکوبه‌ای گذراند.

او در مسجد جامع نجف کتاب‌های رسائل و مکاسب و کفایتین را به زبان عربی برای شیعیان عرب زبان تدریس می‌کرد و سید عباس موسوی و شیخ راغب حرب از بنیان‌گذاران حزب الله لبنان از شاگردان وی بودند.

سید محمد موسوی بجنوردی همچنین برادر سید محمدکاظم موسوی رییس دائرهالمعارف بزرگ اسلامی ست. برادر دیگر او نیز محمدمهدی بجنوردی است که از علمای برجسته تهران می‌باشد.

موسوی بجنوردی پس از پیروزی انقلاب ۱۳۵۷ به ایران آمده و در دفتر استفتائات امام خمینی مشغول به کار شد. در سال ۱۳۵۹ دادگاه عالی قضات را به دستور امام راه‌اندازی کرد. از سال ۱۳۶۰ به مدت دو دوره تا سال ۱۳۶۸ به عضویت شورای عالی قضایی درآمد و تا زمان انحلال این شورای پنج نفره، که عالی‌ترین نهاد قضایی کشور بود، در آن عضویت داشت.

وی همچنین در دانشکده‌های حقوق دانشگاه‌های شهید بهشتی و تربیت مدرس و نیز دانشکدهٔ الهیات دانشگاه تهران تدریس می‌کرد و در سال ۱۳۶۸ به رتبهٔ دانشیاری و در سال ۱۳۸۲ به رتبه استادی رسید و در دانشکده‌های حقوق، الهیات دانشگاههای قم (کارشناسی ارشد)، تربیت مدرس، تهران، امام صادق، شهید بهشتی، آزاد (کارشناسی ارشد و دکتری)، پژوهشکدهٔ امام خمینی، انقلاب اسلامی (کارشناسی ارشد) و مؤسسهٔ عالی بانکداری ایران (کارشناسی ارشد) مشغول به تدریس بوده و دو درس خارج فقه و اصول را در حوزهٔ علمیه تدریس می‌کند.

ثبت دیدگاه