• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024

رییس جمهور: وزارت اطلاعات در بررسی صلاحیت‌ها، باید کاملا بی‌طرف و قانونی عمل کند

  • 01 دی 1394 - 23:46
رییس جمهور:  وزارت اطلاعات در بررسی صلاحیت‌ها، باید کاملا بی‌طرف و قانونی عمل کند

رییس‌ جمهور امنیت، آرامش، ثبات و انسجام موجود در کشور را حاصل تلاش‌ها و فداکاری‌های دلسوزان نظام و سربازان گمنام امام زمان(عج) دانست و بر ضرورت حفظ وحدت و حرکت در مسیر آرمان‌های انقلاب اسلامی، تأکید کرد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی روز سه‌شنبه در دیدار با مدیران، مشاوران و کارکنان وزارت اطلاعات ضمن تبریک میلاد پیامبر عظیم‌الشأن اسلام (ص) و هفته وحدت و تقدیر از تلاش‌ها و فداکاری‌ پرسنل وزارت اطلاعات، امنیت را یکی از نعمت‌های بزرگ الهی برشمرد و گفت: تضمین امنیت و آرامش برای کلیه آحاد جامعه وظیفه اصلی دولت است.

رییس‌ جمهور با برشمردن چگونگی تهدیداتی که می‌تواند مخل امنیت در جامعه شود، گفت: وظیفه ما تامین امنیت با کمترین هزینه است والا ایجاد فضای امنیتی خود هزینه ساز است.

روحانی، امنیت امروز ایران را در فضای ناامن منطقه، مثال‌زدنی دانست و با اشاره به وجود تهدیدات فراوان علیه جمهوری اسلامی ایران از سوی دشمنان ، تلاش‌های انجام شده در راستای برقراری امنیت در کشور و نقش حضور گسترده مردم در مراسم و مناسبت‌های گوناگون ملی و مذهبی در آرامش و امنیت، خاطر نشان کرد: ما باید قدردان همه کسانی باشیم که برای ایجاد و تقویت امنیت و آرامش در کشور فداکاری و تلاش می‌کنند.

رییس‌ جمهور با تأکید بر اینکه امروز به امنیت و ثبات ایران اسلامی در دنیا افتخار می‌کنیم و این موضوعی است که بسیاری از سران دیگر کشورها در ملاقات با مقامات ایرانی به آن اذعان دارند، گفت: زمانی بسیاری از کشورهای غربی و گروهک‌های معاند و دشمن با نظام، مصمم بودند تا ایران را ناامن‌ترین کشور در منطقه و مرکز ناامنی در جهان معرفی کنند، اما امروز ایران اسلامی پرچمدار امنیت و مبارزه با تروریسم در منطقه است و بسیاری از همان کشورها دست نیاز به سوی ایران دراز کرده اند.

روحانی رأی ملت ایران در انتخابات سال ۹۲ به شعار مبارزه با افراط و خشونت را نشان‌دهنده علاقه و طرفداری ملت ایران به راه اعتدال دانست و خاطر نشان کرد: افراط هیچ‌گاه نتوانسته شرایط و نتایج مطلوب فراهم کند و مسیر اعتدال، مسیری است که اسلام به آن دستور داده و امام راحل نیز انقلاب را در این مسیر هدایت کردند.

رییس‌ جمهور با بیان اینکه هیچگاه طرفدار افراط نیستیم، اما این به معنای آن نیست که قدرتمند نبوده و از حق خود خواهیم گذشت، گفت: صلح، امنیت و ثبات در شرایطی به وجود می‌آید که قدرت ایجاد آن در جامعه وجود داشته باشد.

روحانی با تأکید بر ضرورت تلاش در مسیر کاهش هرگونه اختلاف در کشور و کمک به تقویت انسجام و وحدت میان آحاد ملت ایران ، به سفارشات بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری در خصوص لزوم حفظ وحدت در کشور اشاره کرد و افزود: وظیفه دولت برقراری امنیت برای همه افرادی است که در چارچوب قانون اساسی در نظام اسلامی فعالیت و تحت پرچم جمهوری اسلامی ایران زندگی می‌کنند.

رییس‌ جمهور وجود هرگونه شکاف و اختلاف در کشور را مضر و خطرناک توصیف کرد و افزود: تشدید شکاف ها و تفرقه در جامعه هنر نیست و نباید بگذاریم عده ای انسجام اجتماعی را خدشه دار کنند. همه باید برای تقویت وحدت و انسجام در کشور تلاش کرده و تا آنجا که می‌توانیم اختلافات را در مسیر حفظ وحدت کاهش دهیم.

روحانی با انتقاد از برخی اظهارنظرها که به دنبال ترویج اختلاف مسئولان قوا با یکدیگر هستند، گفت: امروز ولایت فقیه به عنوان سقف و خیمه‌ای در جامعه است که همه زیر لوای آن قرار داریم و به کوری چشم همه دشمنان اسلام و کسانی که به دنبال ضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند امروز همه قوا در کنار هم و تحت هدایت رهبر معظم انقلاب اسلامی در مسیر شکوفایی و رشد کشور تلاش می‌کنند.

رییس‌ جمهور خاطر نشان کرد: برای پایدار نگه داشتن امنیت در جامعه باید تلاش کنیم تا روز به روز میزان وحدت و انسجام در کشور افزایش یابد.

روحانی وحدت، همبستگی و انسجام در کشور را بهترین راه برای ایجاد امنیت، توصیف کرد و با بیان اینکه به واسطه فداکاری‌های همه نیروهای خدوم انقلاب، بویژه سربازان گمنام امام زمان(عج) گروه‌های تروریستی نتوانستند امنیت ملی را مخدوش کنند ، گفت: ما باید این مسیر را با قدرت به پیش ببریم و با همکاری و همفکری و انجام اقدامات ارزشمند، امنیت و ثبات را در کشور ارتقا دهیم.

رییس‌ جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به توافق ایران با ۱+۵ و قرار گرفتن در شرایط پسابرجام گفت: اقدام دولت در مذاکره با قدرت‌های بزرگ جهان، اقدامی ارزشمند بود، چرا که مذاکره‌کنندگان ما در هیچ یک از مراحل از موضع ضعف سخن نگفتند، بلکه با قدرت و منطق مذاکره کردند و توانستیم، قدرت سیاسی خود را با لغو قطعنامه‌های ظالمانه علیه ایران به جهانیان نشان دهیم و در حقیقت قدرت دیپلماتیک ایران در کنار اقتدار امنیتی ما رشد کرده است.

روحانی با اشاره به اذعان گزارش‌های سازمان‌های بین‌المللی و آژانس بین المللی انرژی اتمی مبنی بر صلح‌آمیز بودن فعالیت‌های هسته‌ای ایران، گفت: خوشبختانه مواضع جمهوری اسلامی ایران در همه مناسبات سیاسی، همراه با قدرت بوده است و همانگونه که در دوران دفاع مقدس با قدرت برای احقاق حقوق ملت ایران و مقابله با تجاوز زیاده‌خواهی دشمنان به میدان رفتیم، در مذاکره و توافق هم قدرتمندانه به دنبال حق خود خواهیم بود.

رییس‌ جمهور لغو قطعنامه‌های بین‌المللی علیه ایران را به طور یکجا، افتخاری برای ملت ایران دانست و اظهار داشت: امروز توافق ایران در مذاکرات هسته‌ای و برجام دشمنان فراوانی دارد که در رأس آنها رژیم صهیونیستی و برخی افراطیون در آمریکا هستند. اما این نکته بسیار حائز اهمیت است که در اجرای برجام چگونه از فضای موجود و رفع موانع در مسیر پیشرفت کشور، استفاده کرده و با ایجاد تحرک در فضای اقتصادی بتوانیم برخی مشکلات را از پیش روی کشور برداریم.

روحانی هرگونه اقدامی را که موجب تفرقه یا توقف و جلوگیری از رشد و توسعه کشور شود ، خیانت به منافع ملی و از مصادیق نفوذ دانست و گفت: برجام به معنای رفع موانع است و باید در این فضا حرکت را شتابان کرد و برای دستیابی به ترقی و شکوفایی همه باید تلاش کرده و دست به دست هم دهیم تا خیر و برکت آن نصیب ملت ایران شود.

رییس‌ جمهور با اشاره به در پیش بودن انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره خبرگان رهبری، انتخابات را افتخار جمهوری اسلامی ایران در منطقه برشمرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران تنها کشوری در منطقه است که مردم آن در یک انتخابات آزاد، سالم، گسترده و رقابتی با امنیت فراگیر شرکت می‌کنند.

روحانی با اشاره به ضرورت برگزاری انتخاباتی شکوهمند با مشارکت گسترده مردم بر رعایت حق‌الناس در انتخابات تأکید کرد و افزود: حق‌الناس تنها به معنای حفظ رأی مردم نیست، بلکه باید کمک کنیم تا همه کسانی که طبق قانون صالح هستند، بتوانند درعرصه رقابت حضور پیدا کنند.

رییس‌ جمهور با بیان اینکه وزارت اطلاعات به هیچ حزب، جناح و گروهی تعلق ندارد، خاطر نشان کرد: امروز امانت‌ بزرگی در اختیار وزارت اطلاعات قرار دارد که باید به خوبی از آن حراست شود، نباید نسبت به افراد قضاوت‌های نادرست و خارج از معیار قانون، اعمال شود و اجازه ندهیم تا عده‌ای بخواهند براساس علاقمندی‌های خود به افراد و یا جناحی خاص، معیارهای قانونی را نقض کنند.

روحانی با بیان اینکه اطلاعات جامعه امانت نزد وزارت اطلاعات است و این وزارتخانه در بررسی صلاحیت ها ، باید کاملا بی طرف و قانونی عمل کند، اظهار امیدواری کرد تا با حضور گسترده مردم شاهد برگزاری انتخاباتی قانونی ، سالم، پرشور و باشکوه در کشور باشیم.

پیش از سخنان رییس‌ جمهوری، حجت‌الاسلام والمسلمین علوی وزیر اطلاعات در سخنانی ضمن ارایه گزارشی از اقدامات و برنامه‌های این وزارتخانه برای استقرار امنیت و مقابله با تهدیدهای موجود در کشور، خاطر نشان کرد: امروز وزارت اطلاعات با مجاهدت سربازان گمنام امام زمان(عج) و با حسن تدبیر دولت، توانسته امنیت و آرامش را در اقصی نقاط کشور به خوبی برقرار کند.

رییس‌ جمهور پیش از حضور در جمع مدیران، مشاوران و کارکنان وزارت اطلاعات با حضور بر مزار شهدای گمنام، یاد و خاطره همه شهیدان بویژه شهدای وزارت اطلاعات را با قرائت فاتحه گرامی داشت.

ثبت دیدگاه