• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024

نگرانی آیت‌الله یزدی از کاندیداتوری ۸۰۰ نفر در انتخابات خبرگان

  • 03 دی 1394 - 20:12
نگرانی آیت‌الله یزدی از کاندیداتوری ۸۰۰ نفر در انتخابات خبرگان

آیت‌الله محمد یزدی، رئیس مجلس خبرگان رهبری از کاندیداتوری ۸۰۰ نفر در انتخابات خبرگان ابراز نگرانی کرد.

به گزارش انتخاب، رئیس مجلس خبرگان رهبری با اشاره به ثبت نام ۸۰۰ نفر برای مجلس خبرگان رهبری گفت: به نظر می‌رسد اهداف دیگری پشت پرده این نام‌نویسی‌هاست بنابراین باید مراقبت بود زیرا وضعیت حساسی بر این مجلس حاکم است.

وی با اشاره به وظایف خبرگان علاوه بر انتخاب رهبر عنوان کرد: نظارت بر عمل و بقاء شرایط موجود در رهبری دیگر وظیفه اعضای این مجلس است، بر این اساس کمیسیون مربوطه تحقیقاتی درباره دیدار‌ها، ملاقات‌ها و سخنان رهبر انجام می‌دهد و این وظیفه تاکنون به بهترین صورت انجام شده است.

آیت‌الله یزدی با بیان اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با اقتدار کامل رهبری از فراز و فرود‌ها عبور کرده است، افزود: یک توصیه به خودم، همه دوستان و همه مردم دارم و آن هم اینکه جامعه هیچگاه نباید به سوی دو قطبی شدن پیش برود.

رئیس مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود وظایف شورای نگهبان را مورد توجه قرار داد و گفت: شورای نگهبان صلاحیت‌ها را بررسی می‌کند و افراد واجد شرایط را معرفی خواهد کرد، ولی این مردم هستند که باید از بین کاندیداهای تایید صلاحیت شده، به شخصی رأی دهند که بر‌تر است.

وی با تاکید بر پرهیز از گروه‌گرایی و دسته‌بندی‌ها از سوی مردم خاطرنشان کرد: آنچه در هنگام رأی دادن ملاک است، رضایت الهی، مصالح اسلام و آینده کشور است.

ثبت دیدگاه