• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024

ابراز تاسف آیت‌الله جنتی از تعداد کاندیداهای انتخابات

  • 04 دی 1394 - 15:42
ابراز تاسف آیت‌الله جنتی از تعداد کاندیداهای انتخابات

آیت‌الله جنتی، دبیر شورای نگهبان از تعداد کاندیداهای انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی ابراز تاسف کرد.

دبیر شورای نگهبان در خطبه‌های نماز جمع تهران گفت: متاسفانه آمار ثبت نامی ها چه در خبرگان و چه در مجلس شورای اسلامی بسیار بالا رفته است. سوال ما این است که آیا همه کسانی که برای انتخابات خبرگان ثبت‌نام کردند خود را مجتهد می‌دانند؟ یا کسانی که حتی یک صفحه به زبان عربی نمی توانند قرائت کنند با چه انگیزه ای ثبت‌نام کرده‌اند چرا این طور این افراد زحمت درست می‌کنند.

امام جمعه موقت تهران بااشاره به برخی اظهارنظر ها در رابطه با تائید صلاحیت‌ها خاطرنشان کرد:‌ بعضی ها می‌گویند صلاحیت ها را باید به انتخاب و رای مردم واگذار کنیم و اگر مردم به کسی رای دادند صلاحیت اش تائید شده است؛ این حرف یعنی قانون هیچ است.چنین کاری را هیچ کجای دنیا انجام نمی دهند و سابقه ندارد. در ایران شورای نگهبان است و در جاهای دیگر نهادها و مراجع دیگری برای تائید صلاحیت ها وجود دارد.

وی ادامه داد: برخی توقع دارند حالا که شورای نگهبان می خواهد نظارت کند همه را یکبار تائید کند، اما مسأله حق الناس مطرح است .

وی اضافه کرد: در انتخابات سال ۸۸ ، ۴۰ میلیون شرکت کرده و رای دادند . کسانی بودند که معتقد به ابطال آرای این ۴۰ میلیونی بودند، اما این حق مردم بود و رهبری و شورای نگهبان بودند که این حق را حفظ کردند اما برخی می خواستند آن را باطل کنند. هنوز هم در همین خط برخی بازی می‌کنند.

جنتی ادامه داد: آن‌ها که در فتنه سکوت کردند و با عناوین مختلف از آن‌ها حمایت و گاه به گاه دفاع می‌کنند ؛ آدم های اینجوری که درست دارند در زمین آمریکا بازی می‌کنند ۲۲ بهمن مردم به آن‌ها پاسخ خواهند داد. این افراد به صلاح شان نیست از مردم جدا شوند . سعی کنند سازی غیر از آنچه که مردم می‌خواهند نزنند.

وی در ادامه با اشاره به نمازگزاران تهرانی حاضر در نماز جمعه یادآورشد که مردم هم همین ها هستند. مگر مردم دیگر چه کسانی می خواهند باشند!

ثبت دیدگاه