• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

انتقاد آیت‌الله سیدحسن خمینی از تندروها

  • 07 دی 1394 - 15:49
انتقاد آیت‌الله سیدحسن خمینی از تندروها

یادگار گرامی امام خمینی با تأکید بر اینکه امروز در جهان اسلام هیچ راهی جز به میدان آمدن عقلای طوایف و پرداخت هزینه در راه بیان عقیده درست وجود ندارد، تصریح کرد: عقلا نباید از تکفیری‌ها و تندرو‌ها بترسند، گرچه بیان حرف حق هزینه دارد و سیدالشهداء (ع) مظهر پرداخت این هزینه است.

به گزارش «انتخاب»، آیت الله سید حسن خمینی در دیدار با جمعی از میهمانان خارجی شرکت کننده در بیست و نهمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی که در حرم مطهر امام خمینی حضور یافته بودند، با اشاره به این سخن امام بزرگوار که علت حدوث انقلاب، علت بقای آن نیز خواهد بود، اظهار داشت: امام «اتکال به خدا» و «وحدت کلمه» را عامل پیروزی انقلاب می‌دانستند و امروز همین علل باعث بقای انقلاب و پراکنده شدن روح دین داری در جامعه بشری می‌شود.

یادگار امام با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران پس از جمع شدن همه گروه‌ها زیر بیرق امام خمینی به پیروزی رسید، یادآور شد: دلیل توفیق جنگ تحمیلی و سایر حرکت‌هایی که در کشور انجام شده است، اتکال به خدا و وحدت کلمه بوده است.

سید حسن خمینی با بیان اینکه هرکس در هر جایی تیغ بر دارد و جامعه را چندپاره کند وحدت را از بین برده است، تصریح کرد: این واقعیت شیعه و سنی نمی‌شناسد و رهبر معظم انقلاب نیز در این زمینه تعابیر روشنگرانه‌ای دارند. باید بدانیم چند پارگی جامعه عمدتا مربوط به کج فهمی در فهم مسائل ساده گروهی است.

وی گفت: وقتی عنان تفکر در اختیار یک جریان تندرو قرار گیرد، همین چند پارگی که امروز شاهد آن هستیم رخ می‌دهد و بنابراین راهی جز این نیست که عقلا سکاندار اندیشه شوند و گروه‌ها و افکار تکفیری و الحادی را طرد کنند.

یادگار امام ادامه داد: در چنین فضایی شاهد هستیم که یک جریان را به محض اینکه کسی با او هم عقیده نیست یا در کوچک‌ترین نقطه اختلاف نظر دارد، طرد کرده و از دایره دین داری، اسلام و انقلاب بیرون می‌برد و نتیجه آنجامعه چند پاره اسلامی خواهد بود که امروز شاهد آن هستیم.

وی با بیان اینکه باید با دیده خون به وضع کنونی جهان اسلام نظاره کنیم، گفت: آیندگان ما از این دوره تاریخی به نیکی یاد نخواهند کرد، زیرا این برادرکشی که در سرزمین‌های اسلامی رخ می‌افتد اتفاق کوچکی نیست، خصوصا آنکه سلاح‌های کشتار جمعی افزایش یافته و اتفاقات فاجعه آمیزی رخ می‌دهد.

سید حسن خمینی یادآور شد: امروز در هر نقطه جهان اسلام مسلمانان در مقابل یکدیگر می‌جنگندند و در نتیجه این فجایع، خانواده‌های فراوانی از هم پاشیده شده و گروههای فراوانی مجبور به مهاجرت می‌شوند.

وی با بیان اینکه بحمدلله کشور ما از نعمت امنیت برخوردار است و باید به تأمین کنندگان آن خسته نباشید بگوییم، بر ضرورت توجه به شرایط سایر کشور‌ها از جمله عراق، سوریه، بحرین، یمن، فلسطین و… تأکید کرد و گفت: از روزی که دعواهای داخلی سرزمین‌های اسلامی شکل گرفته است مشکل رژیم صهیونیستی در اذهان کمرنگ شده است و حتی در ذهن برخی، دیگر مشکل محسوب نمی‌شود؛ در حالی که روزی قرار بود همه با کمک هم این غده سرطانی را از بین ببریم، اما امروز همه به دعوا با یکدیگر مشغول شده‌ایم.

ثبت دیدگاه