• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024

هاشمی رفسنجانی: بلایی که دولت قبل بر سر کشور آورد از خسارات جنگ بدتر بود

  • 10 دی 1394 - 1:20
هاشمی رفسنجانی: بلایی که دولت قبل بر سر کشور آورد از خسارات جنگ بدتر بود

خبرگزاری ایسنا: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در دیدار جمعی از دبیران احزاب، مدیران مسؤول مطبوعات، معلمان و فعالان سیاسی استان خوزستان، به شرایط کشور در ۸ سال دولت گذشته پرداخت و گفت: بلایی بر سر کشور آوردند که آثار آن حتی در ابعادی از خسارات جنگ بدتر و عمیق‌تر بود.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، تمسخر اعتقادات مردم به امام زمان(عج)، آسیب رساندن به جایگاه ولایت فقیه و تلاش برای ناکارآمد نشان دادن روحانیت را نتایج آن دوران خواند و گفت: یارانه را پول امام زمان می‌خواندند و متأسفانه بسیاری از رسانه‌های همسو هم آن حرف‌ها را منتشر می‌کردند.

وی با تحسین آگاهی مردم در مقاطع مختلف انقلاب، حضور آنان در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ را برخاسته از هوشیاری انقلابی دانست و گفت: علی‌رغم القائات و تبلیغات سوء و همه جانبه عمده رسانه‌ها و روزنامه‌های فراوان، سایت‌ها و خبرگزاری‌های زیاد حتی رسانه ملی، مردم تصمیم خود را به رغم خواست آنها گرفتند.

هاشمی رفسنجانی، حل تدریجی مشکلات کشور را خواسته مردم در آن انتخابات دانست و با یادآوری روند مذاکرات برای حل مسأله هسته‌ای، به مانع تراشی‌های صهیونیست‌ها، جمهوری خواهان آمریکا و عده‌ای محدود در کشور اشاره کرد و گفت: برجام می‌تواند سرانجام خوبی برای بخشی از مشکلات باشد و اگر تعهدات آن عاقلانه و با نظارت اجرا شود، یکی از نتایج آن برای کشور، برگشت اشتغال است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، جوانان را سرمایه اصلی کشور و اشتغال را نیاز ضروری آنان در ابعاد فردی، خانوادگی و اجتماعی دانست و گفت: رواج اشتغال، رونق تولید، از بین رفتن رکود و کم شدن تورم، ضرورت امروز کشور است و باید برای آن برنامه‌ریزی کرد.

ایشان با تأکید بر اهمیت انتخابات اسفند ماه و عزم جزم مردم برای خلق حماسه‌ای دیگر، گفت: همه مردم باید از جهت ملی در این انتخابات شرکت کنند که هم اعتبار بین‌المللی کشور بالا می‌رود و هم نشاط اجتماعی و سیاسی همه جای ایران را فرا می‌گیرد.

هاشمی رفسنجانی شور و هیجان نام‌نویسی برای نامزدی در دو انتخابات را نشانه آمادگی مردم و به ویژه زنان دانست و گفت: خانم‌ها که توانایی‌های خود در عرصه‌های علمی، سیاسی، اجتماعی و مدیریتی را ثابت کرده‌اند، به عنوان نیمی از افراد جامعه، نشان داده‌اند که ایران و انقلاب برای آنان مهم است.

ثبت دیدگاه