• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024

نوبخت: مشکوکیم دستگاهی در موضوع اعدام شیخ نمر با تحریک احساسات مردم٬ حاشیه‌سازی کرده باشد

  • 15 دی 1394 - 18:31
نوبخت: مشکوکیم دستگاهی در موضوع اعدام شیخ نمر با تحریک احساسات مردم٬ حاشیه‌سازی کرده باشد

سخنگوی دولت گفت: ما مشکوک هستیم که نکند دستگاهی برای تحت‌الشعاع قرار دادن اصل موضوع احساسات برخی را تحریک کرده باشد.

به گزارش خبرنگار دولت ایلنا، محمدباقر نوبخت در نشست خبری هفتگی خود با اصحاب رسانه به سوال‌های خبرنگاران پاسخ داد.

اقدامات نسنجیده عربستان بی‌ارتباط با سنگ‌اندازی در راه برجام نیست

وی در خصوص اقدام دولت عربستان برای اعدام شیخ نمر و قطع روابط دیپلماتیک با ایران گفت: برخی کشور‌ها در کنار اسرائیل از هیچ کاری فروگذار نکرده‌اند که اول برجام به نتیجه نرسد و دوم اجرای آن مخدوش شو؛ به‌گونه‌ای که خیلی‌ها همین اقدامات نسنجیده و محکوم شده عربستان را بی‌ارتباط با این مسئله نمی‌دانند. ما معتقدیم برجام یک سند محکم است و جمهوری اسلامی قصد دارد با رعایت حقوق طرفین آن را اجرایی کند.

نوبخت تاکید کرد: لازم است قوای امنیتی و انتظامی ما دقت بیشتری داشته باشند تا عده‌ای که معلوم نیست مقاصدشان برای کدام دولت است از احساسات برخی سوء‌استفاده نکنند٬ اهداف ما با روش‌های غیرمدنی تامین نمی‌شود ما مشکوک هستیم که نکند دستگاهی برای تحت‌الشعاع قرار دادن اصل موضوع احساسات برخی را تحریک کرده باشد.

وی با اشاره به موضوع برجام گفت: برجام لحظه به لحظه به زمان اجرا نزدیک‌تر می‌شود و نیاز به هماهنگی بیشتری بین وزرای خارجه طرفین است و لازم است تبادل نظر برای تسریع در اجرای برجام صورت گیرد که این اتفاق گاهی در قالب جلسات دو جانبه انجام می‌شود.

عربستان سهمی از توسعه روابط ما ندارد که نگران قطع رابطه آنها باشیم

سخنگوی دولت با اشاره به قطع رابطه دیپلماتیک ایران و عربستان گفت: ما کشور بزرگی هستیم و در شرایطی هستیم که با استقبال انبوه دیگر کشور‌ها برای توسعه روابط مواجهیم٬ عربستان چه سهمی از توسعه روابط ما دارد که بخواهیم نگران قطع روابط دیپلماتیک خود با آن‌ها باشیم. قطعا قطع رابطه عربستان و کشورهای ریزه‌خوار آن تاثیری بر ما نخواهد داشت اما باید دقت کنیم که آن‌ها نتوانند فضایی را القا کنند که طبق آن قطع روابط با ایران برای عدم امنیت جمهوری اسلامی است.

ثبت دیدگاه