• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024

خبر دروغ روزنامه کیهان در مورد سید حسن خمینی؛ آیا کیهان عذرخواهی می‌کند؟

  • 19 دی 1394 - 22:13
خبر دروغ روزنامه کیهان در مورد سید حسن خمینی؛ آیا کیهان عذرخواهی می‌کند؟

انتخاب نوشت:  تنها چند ساعت پس از انتشار یادداشت حسین شریعتمداری، مدیرمسئول روزنامه کیهان، پنج نفر از اعضای هیئت رییسه خبرگان تماس خود با سیدحسن خمینی جهت شرکت در امتحان خبرگان را تکذیب کردند.

 حسین شریعتمداری در بند نخست یادداشتش، در نقش رجال الغیب ظاهر شده و البته با ادعای دسترسی به منابع ویژه ی اطلاعاتی – مخابراتی ، مدعی ارسال پیامک دعوت آزمون خبرگان برای سیدحسن خمینی و تماش اعضای هیات رییسه مجلس خبرگان با وی شده بود.

 خبری که پس از پیگیری ها، نشان داد که از اساس کذب است و تک تک اعضای بیت امام از شنیدن آن مبهوت.

در قدم اول، با آیت الله سید احمد خاتمى تماس گرفتیم و ایشان اعلام کرد: بنده در هیچ زمینه اى با ایشان تماس تلفنى نداشته ام.

سپس با آیت الله موحدى کرمانى تماس گرفته شد و ایشان هم قویاً اعلام کردند که هیچ تماسى در مورد دعوت از حاج حسن آقا جهت شرکت در امتحان با ایشان بر قرار نکرده اند.

دفتر آیت الله هاشمى شاهرودى هم در تماس خبرنگار ما، اعلام کرد که در ماه هاى اخیر هیچ تماس تلفنى میان معظم له و یادگار امام صورت نگرفته است.

هم چنین آیت الله درى نجف آبادى در پاسخ به سؤال «انتخاب» گفت: مسأله دعوت ازحاج حسن آقا ارتباطى به بنده ندارد و بنده با ایشان تماسى نگرفته ام ایشان اضافه کرد: البته نظر بنده این است که ایشان لزوم نداشت در امتحان شرکت کنند ولى نظر نهایى با شوراى نگهبان است.

 در ادامه یکى از نزدیکان آیت الله حسینى بوشهرى نیز تماس این عضو هیئت رئیسه خبرگان با یادگار امام را بى اساس دانست و گفت: این مسأله ارتباطى با ایشان ندارد که بخواهند در این زمینه سخن بگویند و تماس برقرار کنند.

 ساعاتى پس از آنکه حضرات آیات موحدى کرمانى، هاشمى شاهرودى، احمد خاتمى، حسینى بوشهرى و درى نجف آبادى تماس تلفنى خود با یادگار امام حهت دعوت از ایشان براى حضور در امتحان خبرگان را رد کردند، دو عضو باقیمانده هیئت رئیسه نیز این خبر را تکذیب کردند.

به گزارش خبرنگار انتخاب، یکى از نزدیکان آیت الله یزدى در گفتگویى کوتاه اعلام کرد: آیت الله یزدى قصد داشتند که با سید حسن خمینى تماس بگیرند اما منصرف شدند و تماسى بر قرار نشد.

وى در پاسخ به این سؤال که آیا آیت الله یزدى در آن مکالمه مى خواسته اند از یادگار امام جهت شرکت در آزمون دعوت کنند؟ گفت: نمى دانم، بنده صرفاً مى دانم که آیت الله یزدى مى خواستند تماس بگیرند ولى منصرف شدند.

خبرنگار انتخاب این مطلب را از دفتر آیت الله سید حسن خمینى هم جویا شد ؛ عضو دفتر امام با تایید این خبر گفت: روز دوشنبه از دفتر آیت الله یزدى تماسى حاصل شد ولى وقتى مى خواستیم میان ایشان و حاج حسن آقا ارتباط تلفنى را وصل کنیم دفتر آیت الله یزدى اعلام کرد که ایشان منصرف شده اند و فرموده اند: مشکلى بوده است که رفع شده است.

این عضو دفتر امام اعلام کرد که پس از آن تماس دیگر هیچ تماسى میان این دو بزرگوار رخ نداده است.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسى عضو دیگر هیئت رئیسه خبرگان هم در گفتگو با خبرنگار انتخاب بیان داشت: بنده در زمینه ى دعوت از حاج حسن آقا هیچ گونه اقدامى نکرده ام و با ایشان تماس نگرفته ام.

این عضو هیئت رئیسه خبرگان ادامه داد: این امور اساساً ربطى به هیئت رئیسه خبرگان ندارد تا ما بخواهیم در این زمینه اقدامى صورت بدهیم.

به گزارش «انتخاب» ؛ بدین ترتیب ادعاى آقاى حاج حسین شریعتمدارى به طور کامل تکذیب شده است، حال باید منتظر بود و دید که آیا این برادر ارزشى حاضر است به خاطر این اشتباه که موجب نسبت کذب به بیت امام شده است، از ایشان و عموم مردم معذرت خواهى کند؟

ثبت دیدگاه