• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024

مذاکره روحانی و لاریجانی با شورای نگهبان برای کاهش رد صلاحیت‌ها

  • 28 دی 1394 - 23:22
مذاکره روحانی و لاریجانی با شورای نگهبان برای کاهش رد صلاحیت‌ها

حسن روحانی و علی لاریجانی به منظور کاهش تعداد رد صلاحیت ها با شورای نگهبان وارد مذاکره می شوند.

به گزارش «انتخاب»، معاون حقوقی رییس جمهور گفت: رییس جمهور با شورای نگهبان در ارتباط با رد صلاحیت‌های داوطلبان دهمین دوره مجلس مذاکره می‌کند تا اگر اشتباهی اتفاق افتاده از رد صلاحیت شده‌ها اعاده حیثیت کند.

الهام امین زاده در ارتباط با اظهار نظر رییس جمهور مبنی بر پیگیری رد صلاحیت‌های داوطلبان دهمین دوره مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بیشتر پیگیری رییس جمهور در ارتباط با احقاق حقوق رد صلاحیت شده‌ها با مذاکره صورت خواهد گرفت.

وی که با ایسنا گفتگو می کرد، ادامه داد:‌ رییس جمهور با شورای نگهبان مذاکره خواهد کرد تا اگر اشتباهی اتفاق افتاده از رد صلاحیت شده‌ها اعاده حیثیت کند. راه دیگر که حق قانونی رد صلاحیت شده‌ها است مربوط به اعتراض به رد صلاحیت‌شان است. آن‌ها ۲۰ روز فرصت دارند تا به رای شورای نگهبان اعتراض کنند.

امین زاده افزود: تاکید رییس جمهور بر پیگیری احقاق حقوق رد صلاحیت‌شده‌ها با پیگیری بیشتر و مذاکره صورت خواهد گرفت.

رئیس مجلس هم با شورای نگهبان وارد مذاکره می شود

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی گفت: علی لاریجانی رییس مجلس قرار است با اعضای شورای نگهبان درمورد نمایندگان رد صلاحیت شده انتخابات آتی گفت وگو کند و در این راستا کارگروهی نیز تشکیل می شود.

محمدرضا تابش گفت: رییس مجلس شورای اسلامی از اعضای شورای نگهبان درخواست خواهد کرد تا کارگروهی برای استماع نمایندگان معترض تشکیل شود. ما امروز با رییس مجلس در این زمینه صحبت کردیم و تشکیل این کارگروه منوط به مذاکره رسمی رییس مجلس با شورای نگهبان است. آقای لاریجانی قول این رایزنی را داد و گفت در حال صحبت درباره این موضوع است.

وی خاطرنشان کرد: اگر این اتفاق بیفتد مکانیزمی مشخص می شود که تا حرف معترضان به شورای نگهبان برسد و این نهاد می تواند دلایل آنها را بشنود.

ثبت دیدگاه