• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

علی مطهری: تلقی برخی نمایندگان از ولایت فقیه اشتباه است

  • 03 اسفند 1394 - 16:06
علی مطهری: تلقی برخی نمایندگان از ولایت فقیه اشتباه است

نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی گفت: تلقی برخی نمایندگان از ولایت فقیه و جایگاه آن اشتباه و بهانه ای برای سلب مسئولیت آنان از خود است.

به گزارش ایرنا، علی مطهری یکشنبه شب در همایش بزرگ ائتلاف فراگیر اصلاح طلبان با بیان اینکه عده ای از نمایندگان با تلقی اشتباه از جایگاه ولایت فقیه خود را راحت کرده اند افزود: آنان با این تلقی اشتباه از انجام وظایف قانونی و شرعی خود سرباز زده و به مسائل سطحی نگاه می کنند.

وی گفت: این نمایندگان با تلقی اشتباه خود راه را برای سوء استفاده مسئولان قانون شکن و غیرمسئول باز گذاشته و مسئولانی که خود را پشت ولایت فقیه پنهان می کنند نسبت به اعمال وظایف نظارتی این نمایندگان دغدغه ای ندارند.

مطهری گفت: همگان در گذشته دیدند که رئیس دولت دهم چگونه علنا به قانون بی احترامی کرد و مدعی بود که برخی قوانین را قبول نداشته و به آن عمل نمی کند اما نمایندگان با این استدلال که این دولت مورد حمایت رهبر معظم انقلاب است در مقابل آن سکوت کرده بودند.

وی گفت: همگان می دانند که رهبری از همه دولتها به طور کلی حمایت می کند و حمایت های ایشان از اصل دولت اسلامی است و دولت خاصی مدنظر ایشان نیست.

مطهری ابراز امیدواری کرد که مجلس آینده از نمایندگانی تشکیل شود که نسبت به قانونگذاری و نظارت بر مسئولان احساس مسئولیت جدی کنند.

وی افزود: مهمترین ویژگی نماینده خوب این است که نحوه درست قانونگذاری را دانسته و به وظایف خود درست و مسئولانه عمل کند.

ثبت دیدگاه