• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024

علی مطهری: وزیر کشور را استیضاح می کنیم

  • 08 اردیبهشت 1395 - 19:14
علی مطهری: وزیر کشور را استیضاح می کنیم

علی مطهری، نماینده مردم تهران در مجلس هشدار داد که عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور استیضاح خواهد شد.

به گزارش مهر، علی مطهری با اشاره به رد صلاحیت شدن مینو خالقی یکی از کاندیداهای مجلس در اصفهان پس از رأی آوردن، گفت: بر اساس آئین نامه مجلس شورای اسلامی در صورتی که مدارکی در خصوص رد صلاحیت شدن یک نماینده مجلس پس از انتخاب شدن از سوی مردم پیدا شود، باید این مسئله در مجلس شورای اسلامی مورد بررسی قرار بگیرد.

مطهری اظهار کرد: استیضاح وزیر کشور به دلیل تبدیل نشدن این مسئله خلاف، به یک رویه ثابت صورت می گیرد. در صورتی که این مسئله به یک رویه تبدیل شود به روزی می رسیم که رئیس جمهوری را به همین بهانه رد صلاحیت کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: چنین تعارض هایی ناشی از مصلحت اندیشی های غلط فردی است. چنین فعالیتی خیانت به انقلاب اسلامی است.

minoo

مینو خالقی در انتخابات مجلس موفق شد که رای لازم را کسب کند اما بعد از اینکه رای آورد، شورای نگهبان وی را رد صلاحیت کرد. بر اساس قوانین، رسیدگی به صلاحیت و اعتبارنامه کاندیداهایی که رای می آورند، بر عهده مجلس است و نه شورای نگهبان.

علی مطهری خواستار شده بود که وزارت کشور، اعتبارنامه مینو خالقی را صادر کند اما وزیر کشور می گوید شورای نگهبان حاضر نیست اعتبارنامه خالقی را امضا کند.

ثبت دیدگاه