• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024

معاون حسن روحانی: از نظر دولت و شخص رئیس‌جمهور نمایندگان زن مجلس ۱۸ نفر هستند

  • 13 اردیبهشت 1395 - 16:04
معاون حسن روحانی: از نظر دولت و شخص رئیس‌جمهور نمایندگان زن مجلس ۱۸ نفر هستند

شورای نگهبان صلاحیت مینو خالقی، منتخب مردم اصفهان را پس از رای آوردن رد کرده و او را نماینده نمی‌داند اما مجید انصاری، معاون پارلمانی حسن روحانی می‌گوید از نظر دولت و شخص رئیس‌جمهور، نمایندگان زن مجلس دهم ۱۸ نفر هستند نه ۱۸ نفر منهای یک.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با اشاره به راهیابی ۱۸ نفر نماینده زن به مجلس دهم، اظهار کرد: باید به بانوان نیز تبریک مضاعف گفت که در این دوره رکوردشکنی کردند و ۱۸ نماینده زن را وارد مجلس کردند. البته این عدد کافی نیست و اگر نگوییم نیمی از ترکیب مجلس، حداقل یک سوم از ترکیب مجلس آینده باید مورد هدف‌گذاری زنان قرار بگیرد.

انصاری با اشاره به اینکه از دیدگاه رئیس جمهوری و هیأت دولت نمایندگان زن راه یافته به مجلس ۱۸ نفر هستند، اظهار کرد: از دید رئیس جمهوری نمایندگان زن مجلس ۱۸ نفر هستند نه ۱۸ منهای یک. ما معتقدیم قانون اساسی در کشور فصل‌الخطاب است و همه جا باید به آن عمل شود. بنابراین، طبق قانون اساسی کاندیدایی که در مرحله تأیید صلاحیت‌ها از سوی شورای نگهبان مجوز حضور در انتخابات را می‌گیرد و مردم به او رأی می‌دهند می‌تواند وارد مجلس شود.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با بیان اینکه از مقطع انتخاب یک کاندیدا توسط مردم رسیدگی به وضعیت او و سوابقش به مجلس شورای اسلامی سپرده شده است، اظهار کرد: از مقطعی یک کاندیدا توسط مردم انتخاب می‌شود طبق آیین‌نامه داخلی مجلس رسیدگی به اسناد این فرد بعد از انتخاب شدن بر عهده مجلس است که در رویه بررسی اعتبارنامه‌ها مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

انصاری تأکید کرد: منتخب ملت را تنها نمایندگان مردم در مجلس می‌توانند تعیین تکلیف کنند و با بررسی اعتبارنامه او تصمیم نهایی را خواهند گرفت.

ثبت دیدگاه