• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

آیت‌الله واعظ‌موسوی: سطح ائمه‌جمعه پایین آمده است

  • 20 اردیبهشت 1395 - 21:51
آیت‌الله واعظ‌موسوی: سطح ائمه‌جمعه پایین آمده است

آیت الله سیدمحمد واعظ موسوی، استاد خارج فقه حوزه علمیه قم، پایین آمدن سطح ائمه جمعه و بیش از حد سیاسی شدن نمازهای جمعه را بخشی از دلایل کاهش حضور مردم در نمازهای جمعه می‌داند.

آیت الله سیدمحمد واعظ موسوی در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی ایلنا، درخصوص ضرورت افزایش حضور مردم در نمازهای جمعه، اظهار داشت: به نظر من در حال حاضر سطح نماز جمعه پایین آمده و مردم احساس می‌کنند توقعاتی که از نمازهای جمعه دارند؛ برآورده نمی‌شود.

وی گفت: شاید بیش از اندازه سیاسی شدن نماز جمعه‌ها و پرداختن کمتر به آسیب‌های اجتماعی، اخلاقی، معنوی و اعتقادی، باعث می‌شود مردم و مخصوصا جوانان کمتر پاسخ سؤالات خود را در نمازهای جمعه بیابند.

این استاد خارج فقه حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد‌: البته نماز جمعه یکسری مشتریان پر و پاقرص خود را دارد که همواره در هر شرایطی در آن شرکت کرده و تنور نماز جمعه را داغ نگاه می‌دارند.

وی با بیان اینکه از نعمات نظام همین نماز جمعه‌هایی است که در شهرهای مختلف کشور برگزار می‌شود، گفت: مسئولان برگزاری و ستاد ائمه جمعه، بایستی با واکاوی مسائل مختلف و آسیب‌شناسی دقیق، فنی و بررسی همه‌جانبه، نقاط قوت را تقویت کرده و نقاط ضعف را برطرف کنند، چون انتظار حضور حداکثری مردم در نماز جمعه وجود دارد.

ثبت دیدگاه