• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024

انتقاد دختر ناطق نوری از رئیس قوه قضائیه

  • 16 تیر 1395 - 0:46
انتقاد دختر ناطق نوری از رئیس قوه قضائیه

سوده ناطق نوری، دختر حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر ناطق نوری، رئیس دفتر بازرسی ویژه مقام معظم رهبری از سخنان آیت‌الله آملی لاریجانی، رئیس قوه قضائیه علیه پدرش انتقاد کرد.

حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر ناطق نوری هفته گذشته در مراسم شب احیا گفته بود: «آیا ۳۷ سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی می توانیم ادعا کنیم که الگوییم؟ در جمهوری اسلامی که اینقدر برای آن فداکاری شد و رهبری نیز در مورد مسائل مختلف هشدار می دهند، آیا می توانیم ادعا کنیم که قوه قضائیه ما به تمام معنا اسلامی است؟ آیا می توانیم ادعا کنیم که مردم جایی بروند که شأن آنها حفظ شود و طمع پول گرفتن و رشوه در میان نباشد؟»

به دنبال این سخنان، آیت‌الله آملی لاریجانی نیز در جلسه‌ای گفت: ««اخیرا در یکی از شب‌های قدر حرف‌هایی مطرح شده است که ایراد این‌گونه سخنان در هفته قوه ‌قضائیه و با وجود تلاش‌های دست‌اندرکاران قضائی کشور تعجب‌آور بود.پس از گذشت ٣٧ سال کسانی که لسان انتقاد باز کرده‌اند، خودشان در این کشور مسئول بوده‌اند و حالا یک دفعه نقش عوض کرده‌اند و اپوزیسیون شده‌اند، برخی از اینها خودشان اشرافی‌گری را در کشور راه انداختند؛ اما یادشان رفته است؛ یک نگاه به خودشان و آقازاده‌ها و اطرافشان بیندازند و به سرمایه‌های مفسدی که با آنها روابطی دارند نگاه کنند. آن‌وقت مشخص می‌شود که مشکل از کجاست

به گزارش انصاف‌نیوز، به دنبال این سخنان رئیس قوه قضائیه، سوده ناطق نوری در بخشی از یادداشت‌اش که در وبلاگ وی منتشر شده، با بیان این که «شخص آقای ناطق نوری که در شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان در مرقد مطهر امام راحل (ره) نسبت به برخی نارسایی ها و مشکلات قوه قضاییه انتقاد کرده بودند»، به واکنش به آن اشاره کرده و نوشته است: شخصی که انتقادش از سیستم مدیریتی شما تا این اندازه به مذاقتان ناخوش آمده است، “هرکسی که از راه می رسد” نیست. بلکه او فردی است با سوابق فاخر و درخشان در انقلاب و (نیز به واسطه مسوولیتش در بازرسی رهبری) در معرض شکایات و تظلمات متعدد و روزانه ی مردم گرفتار، و نقش بسزا و موثر او در موقعیت های دشوار انقلاب بر کسی پوشیده نیست.

خانم ناطق نوری همچنین درباره ی این بخش از سخنان که «کسانی که تمام موهبتهای انقلاب را زیر سوال می برند نگاهی به خودشان بیندازند، نگاهی به آقازاده هایشان بیندازند، به سرمایه داران مفسدی که با آنها ارتباط دارند نگاه کنند»، می نویسد: به فرض که اطرافیان برخی از مسوولین و حتی نزدیکان رؤسای قوای کشور، رفتارهای خلاف قانونی مرتکب شده اند، آیا این خود موید ضعف سیستم تحت مدیریت شما نیست که هنوز به این رفتارهای خلاف قانون رسیدگی نشده و این افراد مورد بازخواست و (به فرض اثبات اقدام خلاف قانونشان) مورد مجازات واقع نشده اند؟

او لحن این سخنان را واکنشی به این بخش از سخنان پدرش به عنوان «یک پیشکسوت انقلاب» برداشت کرد که گفته بود: «مردم نبایستی در مواجهه با سیستم قضایی به لرزه بیفتند».

سوده ناطق نوری ابراز نظر کرده است: «شما با اپوزیسیون خواندن آقای ناطق نوری نشان داده اید که احتمالا یا درک جامعی از مفهوم اپوزیسیون ندارید و یا شناخت کاملی از ایشان. این ادعای حضرتعالی البته ادعای سنگینی است که بایستی توسط خود شما به اثبات برسد: «البینه علی المدعی». نکته ی دیگر این که آیا مصادیق اپوزیسیون را شما تعیین می کنید یا دین یا عقل یا قانون اساسی یا رهبری؟ شما جایگاهتان را از رهبری و به واسطه انتصاب ایشان دارید اما آیا هیچ حکمی در اختیار دارید که نشان دهد حضرتعالی صلاحیت تعیین مصادیق مخالفان با نظام و رهبری را هم دارید؟ شخصی که شما اپوزیسیون می خوانیدش، رییس دفتر بازرسی رهبری است که سالها پیش از حضور جنابعالی در مسندهای بالای کشور، مسوولیت های حساس و سرنوشت سازی در انقلاب داشته است و بارها حکم خود را از امام راحل (ره) و رهبری انقلاب دریافت کرده و هنوز هم مورد اعتماد ایشان و دلسوز نظام است».

دختر آقای ناطق نوری در پایان سخنان پدرش را انتقاد از آنچه برخی نابسامانی ها و بی عدالتی ها و نقاط ضعف» خوانده، دانسته و پرسیده است: این مخالفت با کل نظام و رهبری است؟

ثبت دیدگاه